|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
روزنامه الوطن عمان با انتقاد شدید از اتحادیه عرب نوشت: نظر به اینکه تشکیلاتی با نام این اتحادیه وجود دارد ولی در عمل شاهد هستیم که اتحادیه عرب تاثیری ندارد.
روزنامه الوطن چاپ مسقط روزچهارشنبه نوشت: وقتی که دست و پا زدن های بیهوده اتحادیه عرب را می بینم بیشتر احساس تاسف می کنم.

دیدگاه ها و اقدامات دبیرکل اتحادیه عرب نیز قابل تحمل نیست زیرا ازروی بی طرفی سخن نمی گوید، براساس میل و رغبت کشورهای عربی ثروتمند عمل می کند، او ویترین اتحادیه عرب و نشان دهنده وضعیت آن است.

متاسفانه اتحادیه عرب درکودکی خود مانده است و تغییری نکرده است به عنوان مثال در تعامل با موضوع یمن و رییس جمهوری مستعفی آن یک موضع تجزیه خواهانه اتخاذ کردند ولی اگروضعیت کشورهای عربی را رصد کنیم، ازاین اقدام اتحادیه عرب شگفت زده نمی شویم.

اتحادیه عرب باید متوازن و متعادل عمل کند نه اینکه با یکی و علیه دیگری باشد و یا اینکه علیه یکی ازاعضا موضع گیری کند.

عقب ماندگی اتحادیه عرب هنگامی آشکار تر شد که علیه نظام حاکم درسوریه موضع گرفت درصورتی که باید با حکمت به بررسی دلایلی که این کشور محوری دراتحادیه عرب را به این حال و روزانداخته می پرداخت.

اصرایر درلغو عضویت سوریه بیش از آنکه به ضرر این کشورباشد به آبروی اعراب لطمه زد، این درحالی است که سوریه ازبنیانگذاران اتحادیه عرب بود.

دادن اجازه به ناتو و حمایت ازویران کردن لیبی لکه ننگ دیگری برچهره اتحادیه عرب است، عمرو موسی نقش اول این اتفاقات درهمان ایام به جای میانجیگری درحل و فصل مسایل لبنان، به دلایلی درکنارچند گروه سیاسی محدود ایستاد.

اتحادیه عرب پس ازاینکه درنقش های مختلف خود با شکست روبرو شد و یا نقش های تاسفباری را بازی کرد جان داد و دیگر وجودی ازآن مشاهده نمی کنیم.

دیگر سخنانی دراستقبال و تایید نقش آن یا دبیرکل آن به گوش نمی رسد، به تجمعی تبدیل شده است که دیگر تاثیر و ارزشی ندارد نه درمنطقه و نه درصحنه بین المللی، انجا که نباید حضورداشته باشد هست و آنجا که باید باشد نیست.

بهتراست فعالیتی نداشته باشد و فقط آگهی نشست سران اعراب را منتشرکند و چه زیباست اگر دراین نشت ها هم سکوت کنند و سخنی نگویند.

رژیم اسراییل تجاوز می کند و شهرک می سازد، به آب های کشورهای عربی تجاوزمی شود، کشورهای عربی درخطرقرارمی گیرند ولی حتی زمزمه ای ازاتحادیه عرب که به گمان اعراب پیشرو و مرجع حل و فصل است برنمی خیزد.

متاسفانه چنانکه می گویند، وجود ندارد، به چشم نمی آید، گشتن به دنبال آن نیز فایده ای ندارد زیرا خود خواسته است که برای برخی ها باشد نه برای همه، باید اعتراف کنیم که اگر نمایش های دوره ای آن نبود همه ما نام آن را هم به فراموشی سپرده بودیم، متاسفانه گاهی برای اثبات زنده بودن خود تکانی می خورد ولی اینگونه نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین