کد خبر: ۴۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
مدیر عامل موسسه شهرستان ادب گفت: هنر شاعری، هنر گفتن نیست؛ هنر سکوت کردن و مهار کردن صداهای درون است.
دومین اردوی آموزشی شعر بانوان انقلاب اسلامی که به همت موسسه‌ی فرهنگی- هنری شهرستان ادب شکل گرفته است، در روز نوزدهم اسفند ماه آغاز شد.

علی محمد مودب مدیر عامل این موسسه و میلاد عرفان‌پور عرفان‌پور مدیر دفتر شعر از سخنرانان این جلسه بودند. مودب، شاعر سپیدگوی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: «شاعر باید متمایز باشد تا میان دیگران مشخص و برجسته شود و این جز از طریق توجه به احوالات شاعران بزرگ میسر نمی‌شود.» وی در سخنان خود، به شاعران جوان توصیه کرد تا از همه‌ی امکاناتی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده است، برای به ثمر رساندن ایده‌های خود استفاده کنند.

مودب افزود: «از آن‌جایی که اولیاء خداوند دایره‌ی آگاهی‌شان بیشتر است، تمسک جستن به آن‌ها می‌تواند به شاعران کمک کند.»

وی در ادامه تاکید کرد: «اگر می‌خواهیم شاعر باشیم، باید مثل شاعر ببینیم و بشنویم و زندگی کنیم؛ شاعران مسئول حفظ زیبایی، عشق و زندگی‌اند.»

صاحب کتاب کهکشان چهره‌ها، در پایان سخنان خود، در جمله‌ای تاکید کرد که هنر شاعری، هنر گفتن نیست؛ هنر سکوت کردن و مهار کردن صداهای درون است. در پایان، وی برای آفتابگردان‌های جوان به شعرخوانی پرداخت.

در ادامه میلاد عرفان‌پور ضمن آرزوی اردویی پرثمر برای شاعران جوان، اشاره داشت: «دوره‌های آفتابگردان‌ها نه شبیه جشنواره‌های ادبی رایج در کشور و نه شبیه به همایش‌های ادبی است و به این صورت موفق شده است که الگویی موفق و پرثمر برای شعر انقلاب اسلامی فراهم آورد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «برای انتخاب شاعران جوان، مولفه‌هایی چون محل زندگی، میزان مطالعه، نقد ادبی و خوانش شعری لحاظ شده‌اند.»

در ادامه، صاحب کتاب ناخوانده هدف از برگزاری این دوره‌ها را کمک به شاعران جوان به راهنمایی گرفتن از اساتید ادبیات و آشنایی بیشتر با آن‌چه که واقعیت شعر و شاعر را می‌سازد، دانست.

در پایان، عرفان‌پور از دو بانوی شاعر بحرینی با نام‌های حفاظ و العصفور نام برد که در میان آفتابگردان‌های شعر انقلاب حضور دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین