|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۴۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
بنیاد غیر انتفاعی ویکی مدیا و طراح دائرالمعارف اینترنتی ویکیپیدیا در یک دعوی قانونی آژانس امنیت ملی و وزارت دادگستری آمریکا را به جاسوسی های گسترده و تجاوز به حریم خصوصی کاربران این سایت فرهنگی متهم کرد.
مسئولان این بنیاد با صدور بیانیه ای، سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا را به نصب برنامه های جاسوسی روی این سایت اینترنتی به منظور جمع آوری اطلاعات از طریق زیر نظر گرفتن مبادلات کاربران متهم کرده و گفته اند که هدف اصلی آن ها از این دعوی قانونی خاتمه بخشیدن به این گونه جاسوسی ها وحفظ حریم خصوصی کاربران سایت مذکور است.

جیمی ویلز بنیانگذار ویکیپیدیا نیز در اطلاعیه جداگانه ای که در نشریه نیویورک تایمز آمریکا به چاپ رسیده ،گفته است که مسئولان این بنیاد فرهنگی همراه با سایر نهاد ها وسازمان های مدافع حقوق بشر ازجمله سازمان عفوبین المللی و اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در دادگاهی که قرار است به منظور بررسی این دعوی تشکیل شود رسما خواستار خاتمه یافتن جاسوسی های اینترنتی از سوی مقامات دولت آمریکا خواهند شد.

دراین بیانیه گفته شده است ، شاکیان این دعوی قانونی در دادگاه ثابت خواهند کرد که جاسوسی در مورد فعالیت های اینترنتی نقض صریح قانون اساسی این کشور محسوب می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین