|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۴۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
رئیس شورای شهر اصفهان گفت :به دلیل تعدد مراجع تصمیم گیر قادر به اعلام قطعی زمان راه اندازی فاز اول قطار شهری اصفهان نیستیم .
رضا امینی روزسه شنبه درجمع خبرنگاران افزود:فاز اول مترو تاکنون 76.3 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت :خط اول مترو از ایستگاه قدس تا پایانه صفه2/20 کیلومتر است که در سه فاز تعریف شده است.

وی افزود: فاز اول خط یک از شهرک قدس تا میدان 25 آبان به طول 9 کیلومتراست که کل مسیر فاز اول تاکنون 76 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امینی با اشاره به اینکه فاز دوم خط یک از میدان 25 آبان تا چهارراه تختی به طول 2 کیلومتراست گفت: این بخش تاکنون 64.85 درصد پیشرفت داشته است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فاز سوم خط یک از چهارراه تختی تا پایانه صفه به طول 2/9کیلومتراست افزود: تاکنون52/58 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امینی گفت: در صورتی واگن های خریداری شده تا سال 94 برسد می توانیم فاز اول خط یک را راه اندازی کنیم.

وی گفت: اکنون امکان راه اندازی فاز اول وجود دارد اما با این تعداد اندک واگن فاصله توقف هر شهروند در ایستگاهها 45 دقیقه است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد:مطالعات خط دو و سوم مترو نیز در دست انجام است.

امینی گفت: برای خط یک مترو تاکنون یکهزار و 57 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل خط یک مترو نیز به یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: دولت تاکنون برای خط یک مترو 670 میلیارد تومان و شهرداری 387 میلیارد تومان پرداخت کرده است که با احتساب پروانه ساختمانی ایستگاه های مترو شهرداری در رابطه با مترو بیشتر از دولت هزینه کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مسیر خط 2 به طول 23 کیلومتر از زینبیه آغاز و به خمینی شهر ختم می شود گفت: این خط 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

امینی گفت: خط سوم مترو به طول8/8 کیلومتر نیز از میدان آزادی تا نیروگاه اسلام آباد در نظر گرفته شده است که هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن پیش بینی شده است.

امینی گفت: مسیر خط 2 و 3 مترو ممکن است در تصمیم گیری های کلان و شورای عالی ترافیک تغییر کند از این رو مبلغ این اعتبارات نیز تغییر خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: 20 ایستگاه برای خط یک مترو احداث شده است که 10 ایستگاه آن آماده بهره برداری است.

وی افزود: ایستگاه چهارراه تختی تاکنون 53 درصد، ایستگاه میدان امام حسین(ع) 4 درصد، ایستگاه سی و سه پل 51 درصد و ایستگاه شریعتی تاکنون 47 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امینی گفت: عملیات اجرایی ایستگاه انقلاب از ابتدای سال آینده آغاز می شود.

وی اظهارکرد: ایستگاه مترو آزادی نیز 51 درصد، ایستگاه دانشگاه 62 درصد، ایستگاه کارگر 61 درصد، ایستگاه کوی امام 59 درصد و ایستگاه صفه نیز 67 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه عملیات اجرایی، تاسیسات برق و راه اندازی مسیر خط یک مترو تاکنون 52.6 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه خط یک متر پایان سال 95 به بهره برداری می رسد گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم 47 درصد باقی مانده خط یک با سرعت انجام و کل مسیر تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد.

وی افزود: خرید و نصب تجهیزات خط یک مترو نیز تاکنون 81 درصد پیشرفت داشته است .

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت ها و اقدامات این شورا در سال جاری گفت: این شورا در سال جاری 280مصوبه داشت که در صحن علنی شورا مطرح شد.

وی افزود :شورای اسلامی شهر اصفهان در 18 ماه گذشته تنها با حدود 10 لایحه شهرداری مخالفت کرده است.

امینی اظهار کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان 150 جلسه علنی و غیر علنی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دو هزار و 650 میلیارد تومان بودجه برای سال آینده شهرداری اصفهان تصویب شده است گفت: یک هزار و 600 میلیارد تومان آن به صورت نقدی و 950 میلیارد تومان آن به صورت غیر نقدی است.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری در سال 93، یک هزار و 550 میلیارد تومان پیش بینی شده است گفت: تا اواخر دی سال جاری میانگین درآمد شهرداری 50 الی 55 درصدد محقق شده بود اما از آنجایی که در بهمن ماه وضعیت درآمدی شهرداری رو بهبود می رود در لایحه اصلاح بودجه تحقق 85 درصدی بودجه شهرداری پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق درآمدهای پایدار در شهرداری ها جذب بخش خصوصی است گفت:باید برای رسیدن به درآمدهای پایدارگام برداشت و یکی از مصادیق درآمدهای پایدار در شهرداریها واگذاری امور به بخش خصوصی است.

وی گفت:امسال برای مشارکت بخش خصوصی پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بودو در سال آینده این اعتبار به 40 میلیارد تومان افزایش یافته است.

امینی گفت: مالیات بر ارزش افزوده یکی دیگر از مصادیق درآمدهای پایدار شهرداری است و اصفهان بعد از تهران بالاترین مالیات را پرداخت می کند اما در اختصاص درآمد در ردیف های آخر قرار دارد.

وی گفت: این در حالی است که مدیر کل مالیات استان اصفهان اظهار می کرد بخش زیادی از مالیات اصفهان مربوط به کارخانجات است.

وی با بیان اینکه 67 میلیارد تومان اعتبار جهت محرومیت زدایی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است افزود: آخرین بودجه ای که توسط شورای سوم در سال 92 به این مهم اختصاص یافت 10 میلیارد تومان بود.

امینی گفت: در شورای دوره چهارم اعتبار محرومیت زدایی با 450 درصد افزایش به 45 میلیارد تومان رسید که در بودجه سال آینده 67 میلیارد تومان جهت محرومیت زدایی پیش بینی شده است.

وی گفت:مصوبه راه اندازی سازمان گردشگری شهرداری اصفهان بزودی ابلاغ می شود.

وی افزود: سازمان گردشگری در شهرداری با در نظر گرفتن وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شود که تداخلی باهم نداشته باشند.

امینی افزود: اساسنامه سازمان سال 92 ارسال شد ولی به دلیل ایراداتی که داشت در سال 93 اصلاحات آن انجام و از سوی استانداری به وزارت کشور ارسال شد ولی اخیرا معاون وزیر کشور عنوان کردند که این مصوبه مشکلی ندارد و به زودی به اصفهان ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته 5 میلیارد تومان در بودجه سال 93 برای سازمان گردشگری پیش بینی شد ولی متاسفانه به دلیل اینکه این مصوبه ابلاغ نشد قابلیت جذب پیدا نکرد و در اصلاح بودجه به موارد دیگر اختصاص یافت.

وی گفت: در سال جاری بخشی از این بودجه 5 میلیارد تومانی جهت ایجاد سازمان گردشگری و بخشی جهت طرح های گردشگری پیش بینی شده که با ایجاد این سازمان این اعتبار جذب خواهد شد.

امینی با اشاره به بحث هتل سازی در اصفهان گفت: شورای شهر پیشنهاد داد به مدت سه سال صدور پروانه ساختمانی به هر میزان برای احداث هتل رایگان باشد.

وی افزود: این اقدام باعث ساخت هتل در شهر اصفهان می شود .

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود 6 پروژه مهم در قالب هتل در حال پیگیری است که با احداث این هتل ها یکی از زیرساخت های مهم گردشگران تامین خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل زیست محیطی استان اظهار کرد: بحث فضای سبز و آلودگی هوا به وسیله ریزگردها از مشکلاتی است که وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در گذشته در استفاده از مواهب طبیعی و منابع خدادادی خوب عمل نکرده ایم گفت: مشکلاتی همانند ریزگردها و آلودگی های محیط زیستی محصول سبک زندگی اشتباه است که باید عزم ملی در این رابطه اتخاذ شود.

امینی گفت: باید با سیاست گذاری منطقی و پیش بینی آب مورد نیاز به سمت توسعه فضای سبز برویم که این مهم توسط معاونت خدمات شهری در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی شهرداری از 8 میلیارد تومان به 15 میلیارد تومان برای سال آینده ارتقا یافت گفت: مجموعه های فرهنگی و هنری شهر نیازهای خانواده ها رابرطرف می کنند و برای سال آینده دو پردیس فرهنگی و دو شهر بانو یا بانوکده پیش بینی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین