|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۴۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
رییس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین در نشستی با سفیر کشورمان در سارایوو گفت: برای من جالب است که ایران با وسعت زیاد و جمعیت بزرگ در قلب آشوب واقع شده اما با این وجود از ثبات و امنیت بسیار خوبی برخوردار است.
از سفارت ایران در سارایوو، باریشا چولاک روز سه شنبه در دیدار با سید حسین رجبی تاکید کرد: معتقدم که همکاری های پارلمانی بین دو کشور کلیدی است که می تواند به گسترش همکاری ها در تمام زمینه ها بخصوص اقتصادی کمک شایانی کند.

وی همچنین ضمن تشکر از پیام تبریک رییس مجلس شورای اسلامی ایران به مناسبت انتخاب وی در مقام رییس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین، ایران را کشوری با فرهنگ غنی و مردمی مهربان توصیف و بر گسترش روابط و همکاری با ایران تاکید کرد.

چولاک به وضعیت و شرایط بوسنی و هرزگوین اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی که داریم هدف ما پیوستن به اتحادیه اروپا است و این هدف و سیاست ما هیچ مغایرتی با همکاری با دیگر کشورهای مهم از جمله جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی در رابطه با معضل افراطی گری و خشونت گفت که تنها راه حل مبارزه با افراطی گری و تروریست، گفت و گو و همکاری کشورها در این خصوص است.

سید حسین رجبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو نیز در این دیدار پیام تبریک دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران به چولاک به مناسبت انتخاب وی به عنوان رییس مجلس اقوام بوسنی و هرزگویی را ارایه داد.

وی در این نشست به تشریح ساختار جمعیتی کشورمان پرداخت و گفت: وجود اقوام و ادیان مختلف باعث نشاط و بالندگی فرهنگی شده است و سیاست، فرهنگ و تاریخ ایران نشات گرفته از ارزش های اسلامی و تاریخ و تمدن کهن و غنی ایران می باشد و این امر باعث تعادل و همکاری در جامعه ایرانی شده است.

سفیر کشورمان در سارایوو همچنین همکاری های پارلمانی را پایه و اساسی برای گسترش روابط و همکاری های تهران و سارایوو در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی دانست.

سفیر ایران در سارایوو همچنین در این دیدار رییس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین را برای سفر به تهران دعوت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین