|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۴۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
استاندار فارس با اظهار تاسف از حوادث و اتفاقاتی که در حاشیه سفر روز گذشته علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی به شیراز روی داد، گفت: اجازه نمی دهیم که عده ای افراد بی مسوولیت، فارس و شیراز را به کانون فتنه و توطئه تبدیل کنند و با جدیت جلو آنها را خواهیم گرفت.
سید محمد احمدی، شامگاه سه شنبه در حاشیه شورای اداری استان شیراز در جمع خبرنگاران افزود: به کسانی که هر بار و با کوچکترین بهانه، امنیت عمومی و نظم شیراز را به هم می زنند و موجبات نگرانی مردم را فراهم می کنند هشدار می دهم که در صورت تکرار چنین وقایعی به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

وی، ضمن ابراز تاسف عنوان کرد: در اصل 86 قانون اساسی تاکید شده که نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رای خود کاملا آزاد هستند و نمی توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده اند تعقیب یا توقیف کرد.

احمدی با تاکید براینکه دولت تدبیر و امید، دولت قانون مداری است، گفت: وقتی نص صریح قانون اجازه تعقیب و توقیف نمایندگان را نمی دهد، چگونه عده ای افراد خودسر به خودشان اجازه می دهند که به نماینده مردم در خانه ملت تعرض کنند و شان فرزند حاصل عمر امام راحل (شهید مطهری) را زیر سوال ببرند؟

استاندار فارس، حفظ حرمت همه شهروندان جمهوری اسلامی و حرمت نمایندگان مردم در خانه ملت را به سبب جایگاهی که هم در قانون برای آنها پیش بینی شده و هم به عنوان منتخب مردم مورد احترام هستند را واجب دانست.

وی ادامه داد: حال اگر این نماینده، فرزند شهید مطهری و کسی باشد که دلسوزی او برای نظام برهمه روشن است احترامش بیشتر هم می شود.

او افزود: امام راحل فرمودند؛ خانواده شهدا چشم و چراغ ملتند، حالا چگونه برخی به خود اجازه می دهند به فرزند شهیدی که امام راجع به او فرمود 'پاره تنم و حاصل عمرم'، آزادانه تعرض کنند و در شهری که سومین حرم اهل بیت(ع) است وی را مورد حمله قرار دهند؟

احمدی گفت: آیا فرزند شهید مطهری نباید در سومین شهر حرم اهل بیت (ع) مصونیت داشته باشد؟ بر ما چه شده است که روزگاری کافر حربی در جوار معصومین (ع) خود را مصون می دید اما امروز یک نماینده پایبند به آرمان های امام و رهبری نه تنها مصونیت ندارد که مورد تعرض هم واقع می شود؟

او افزود: آنهایی که شعار سومین حرم اهل بیت (ع) را مانند یک پتک بر سر مخالفان می کوبند کجا هستند تا از این عنوان دفاع کنند؟ حرم اهل بیت (ع) را برای مصونیت می خواهیم یا برای عقده گشایی سیاسی و جناحی؟

استاندار فارس تاکید کرد: به آنهایی که به هر بهانه در امنیت عمومی اخلال ایجاد می کنند هشدار می دهم، در هر مقام و مرتبه ای که باشند با آنها برخورد شدید می کنیم و اجازه نمی دهیم شیراز را به کانون فتنه و توطئه تبدیل کنند.

احمدی افزود: به عنوان نماینده عالی دولت در فارس، از دستگاههای امنیتی و قضایی می خواهم با اخلالگران نظم عمومی بویژه مسببین حادثه شب گذشته که حرمت و آبروی شیراز را به عنوان حرم اهل بیت (ع) نگه نداشتند قاطعانه برخورد کنند.

او افزود: به عنوان استاندار قول می دهم جزئیات قضیه را تا آخر بررسی کرده و تقدیم شورای عالی امنیت ملی کنم.

استاندار فارس، اخلال در برخی برنامه های سیاسی را برنامه ریزی شده خواند و گفت: سیاست من نشات گرفته از سیاست دولت تدبیر و امید است و تا امروز تلاش کردم با مدارا و بردباری اتفاقات تلخ را تحمل کنم، اما گویا برخی صبر و متانت را در این اتفاقات جور دیگری تعبیر می کنند و به خود اجازه می دهند در همه مسایل ریز و درشت دولت دخالت کنند.

او افزود: لذا به همه افرادی که چوب لای چرخ دولت می گذارند و مانع حرکت فزاینده دولت به سوی توسعه می شوند و فضای با نشاط آرامش و امید را که حاصل دولت تدبیر و امید است برهم می زنند هشدار می دهم که به رفتارهای ناپسند خود ادامه ندهند و مقابل عزم جدی دولت و مردم برای ایجاد آرامش و امنیت نایستند.

استاندار فارس افزود: وقتی هنوز سخنرانی صورت نگرفته و اتفاقی نیفتاده عجیب است که برخی قاضی می شوند و قبل از ارتکاب عمل، حکم صادر می کنند.

وی افزود: اینجانب به عنوان استاندار فارس ضمن دلجویی از فرزند شهید مطهری و اتفاقات ناگواری که برای وی روی داده، بر برخورد قاطع با همه مسببین حادثه تعرض به نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید دارم و اعلام می کنم که اجازه نخواهم داد این اتفاقات در سومین شهر حرم اهل بیت (ع) که مامن مومنین است تکرار شود.

علی مطهری ساعت 16 روز دوشنبه وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت 18و 30 دقیقه در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند.

با ورود مطهری به سالن فرودگاه، عده ای با تجمع در مقابل سالن ورودی شروع به شعار دادن کردند.

این عده هنگامی که مطهری سوار بر خودرو شد، آشکارا و بدون واهمه از قانون، شیشه های خودرو را با سنگ و چوب شکستند. راننده خودروی مطهری با سرعت به حرکت درآمد، اما این عده موتور سوار در تعقیب وی به حرکت درآمدند.

راننده خودرو پس از این تعقیب، وارد کلانتری میدان گل سرخ شیراز شد و بیش از سه ساعت را در محاصره این عده در داخل کلانتری گذراند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین