|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۴۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
ماموران پلیس میانمار به رغم اعلامیه مقامات این کشور مبنی بر مجوز راهپیمایی با دانشجویان معترض درگیر شدند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، ماموران پلیس و امنیتی میانمار امروز-سه شنبه- با دانشجویان معترض این کشور که تصمیم داشتند راهپیمایی دارای مجوز خود را برگزار کنند، درگیر شدند.

دانشجویان میانمار که تصمیم داشتند اوایل ماه جاری میلادی از مرکز شهر «ماندالای» راهپیمایی خود را به سمت مرکز تجاری «یانگون» آغاز کنند در منطقه «لتپادان» در 140 کیلومتری شمال یانگون توسط ماموران پلیس محاصره شدند و آن ها را در منطقه ای محصور نگاه داشتند.
مقام های پلیس امروز اعلام کردند که مجوز لازم برای ادامه راهپیمایی اعتراضی به دانشجویان را در اختیار آن ها قرار می دهند، اما با شروع راهپیمایی ناگهان با باتوم شروع به ضرب و شتم آن ها کردند.
 شاهدان اعلام کردند که حدود 100 دانشجو توسط ماموران پلیس میانمار دستگیر و توسط دو کامیون به مرکز پلیس منتقل شدند.

شماری کاهن بودایی نیز در میان دانشجویان معترض قرار داشتند که توسط ماموران پلیس میانمار مورد ضرب و جرح قرار گرفتند. ماموران پلیس و امنیتی میانمار شماری از خبرنگاران حاضر در صحنه را نیز بازداشت کردند که این اقدام توسط شورای خبرنگاری این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

اعضای شورای خبرنگاران میانمار از مقام های امنیتی این کشور خواستند تا خبرنگاران بازداشت شده را فورا آزاد کنند.

مقام های میانمار اخیرا قانونی را تصویب کردند که مطابق آن اختیارات از مسئولان دانشگاه ها و انجمن های دانشجویی خارج می شود و در اختیار وزیر آموزش و پرورش این کشور قرار می گیرد.

یانگون از سال 1988 و به دنبال اعتراض های گسترده دانشجویی در این منطقه در حمایت از دموکراسی به مرکز اعتراض های دانشجویان این کشور تبدیل شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین