|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
استاندار مازندران گفت : دولت برنامه ای برای سرمایه گذاری مستقیم در بخش گردشگری ندارد اما از هر گونه ورود سرمایه گذاران به این بخش حمایت می کند.
ربیع فلاح روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گلوگاه اظهار کرد: مازندران دارای ظرفیت های بسیار زیادی در بخش گردشگری است که تاکنون از این استعدادها برای حل مشکلات اقتصادی و رفع کمبودها استفاده نشده است .

وی بیان کرد : آب و هوای بسیار مطلوب و جنگل های فراوان و دریای زیبای خزر، موقعیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار است که انتظار می رود مدیران شهرستانی از تمام ظرفیت خود برای این کار استفاده کنند .

استاندار مازندران افزود : در سال های اخیر سرمایه گذاران و متمولان عرب کشورهای حاشیه خلیج فارس ، تمایل خود را برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مازندران اعلام کرده اند و می خواهند با ورود به مازندران در نقاط گوناگون این استان سرمایه گذاری کنند .

فلاح به دیگر ظرفیت های طبیعی مازندران اشاره کرد و گفت : یکی از توانمندی های مغفول مانده و کمتر استفاده شده مازندران ، بخش کشاورزی است .

وی بیان کرد : نقاط گوناگون مازندران دارای زمین های شیب دار فراوانی است اما تاکنون برای استفاده صحیح از آن ها با کشت انواع درختان انجام نشده است .

استاندار مازندران ادامه داد : ترویج باغداری به دلیل برخورداری از امنیت غذایی ، بسیار مهم و مورد تاکید مسوولان است و به همین دلیل ، اعتبارات مناسبی نیز برای رونق آن ها در نظر گرفته شده است .

فلاح بیان کرد : به عنوان مثال دولت 85 درصد هزینه آبیاری قطره ای باغات مازندران و همچنین واگذاری انواع نهال به خصوص در مناطق کوهستانی را پرداخت و تامین می کند .

وی افزود : دولت با هدف افزایش سطح باغ در مازندران ، زمین های مناسب اجرای باغ را که در اختیار سازمان منابع طبیعی قرار دارد ، با شروط خاص به متقاضیان واگذار می کند.

مازندران 300 هزار هکتار اراضی زارعی و 150 هزار هکتار باغ دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین