|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
معاون برنامه‌ريزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با بيان اينكه برنامه توسعه حمل و نقل ريلی در سال جاری آغاز شده است، گفت: براساس برنامه جامع راه آهن در راه توسعه، در دو برنامه 4 ساله بايد ظرفيت حمل بار راه آهن در افق 1400 حدود چهار برابر و در حوزه جابه‌جايی مسافر حدود 2 برابر شود.
به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، سعيدرسولي در گردهمايي کارشناسان و مسئولان روابط عمومي مركز و مناطق راه آهن تاكيد كرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و حمايت هاي مجلس شوراي اسلامي و دولت از توسعه حمل ونقل ريلي، بايد همه امكانات و توان خود را براي اجراي برنامه توسعه حمل و نقل ريلي بسيج كنيم.

رسولي با بيان اينكه گردش مطلوب جريان اطلاعات برعهده روابط عمومي هاست ، تصريح كرد : صداقت در اطلاع رساني از رسالت هاي برجسته و ارزشمند روابط عمومي هاست.

وي  گردش مطلوب جريان اطلاعات را برعهده روابط عمومي ها دانست و گفت: حوزه مديريت در هر سازماني به  2 بخش مديريت ادراكي و فني طبقه بندي مي شود و با اين وجود اگر خروجي هر سازماني را 100 درصد در نظر بگيريم مديريت ادراكي سهم بالايي از اين خروجي دارد.

رسولي افزود: علاوه بر تعاريف تئوريك روابط عمومي؛ تجربه نشان داده است سازمانهايي موفق خواهند بود كه روابط عمومي هاي موفق داشته باشند.

رسولي تصريح كرد: از رسالت هاي روابط عمومي ها آن است كه مديران را در عمل به نقش روابط عمومي ها واقف كنند و در اين صورت مديران سازمانها به روابط عمومي وابستگي پيدا مي کنند و موفقيت سازمان تحت مديريت آنها را وابسته به عملكرد صحيح و موثر روابط عمومي مي دانند.

معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با اشاره به اينكه راه آهن امروز در نقطه عزيمت به سمت تحولي بزرگ قرار دارد ، گفت : روابط عمومي ها بايد به اهداف و برنامه هاي شركت واقف و آشنا باشند و به منظور تحقق اهداف و رسيدن به موفقيت هاي سازمان مشاركت فعال داشته باشند.

نقش اثرگذار روابط عمومي ها در نمايان شدن فعاليت هاي سازمان

مدير كل روابط عمومي راه آهن هم با تاكيد بر پاسخگويي به رسانه از سوي روابط عمومي ها اين اقدام را عاملي در جهت اطلاع رساني بهتر و مطلوب تر و كمك به پيشبرد اهداف سازمان توصيف كرد.

صادق سكري در گردهمايي کارشناسان روابط عمومي مركز و مناطق راه آهن با بيان اينكه روابط عمومي هاي مناطق بازوي روابط عمومي مركز هستند، گفت: حوزه اطلاع رساني و خبر روز به روز در حال گسترش و نوآوري است و همين مساله وظايف روابط عمومي ها را در خصوص توسعه حوزه مختلف به ويژه حوزه ريلي سنگين تر مي کند.

وي افزود: 2 نوع استراتژي اصلي متشكل از استراتژي کنشي و واكنشي در روابط عمومي ها وجود دارد و بهره گيري از استراتژي کنشي و داشتن برنامه ريزي در انجام امور كمك شاياني به تحقق اهداف و برنامه ها مي کند.

سكري تصريح كرد: اقداماتي همچون بستر سازي، برجسته سازي، اعتمادسازي، فرهنگ سازي و مديريت افكار عمومي از جمله وظايف اصلي روابط عمومي هاست.

آقاي سكري گفت: به منظور جلب اعتماد و فرهنگ سازي نيازمند بستر سازي هستيم و اين مقوله از كارهاي مهم وظيفه روابط عمومي هاست كه براي اين مهم بايد افكار عمومي را آماده كرد.

مدير كل روابط عمومي راه آهن، اطلاع رساني را از ديگر وظايف مهم روابط عمومي برشمرد و گفت: اطلاع رساني "سرعت، دقت و صحت" را در بر مي گيرد و رعايت اين 3 اصل در ارائه اخبار و اطلاعات مي تواند موجب نمايان شدن هرچه بهتر خدمات و فعاليت هاي سازمان باشد.

سكري با تاكيد بر پاسخگويي به رسانه از سوي روابط عمومي ها خاطر نشان كرد: روابط عمومي با پاسخگو بودن به رسانه علاوه بر اطلاع رساني بهتر و مطلوب تر مي تواند زمينه كمك به پيشبرد اهداف سازمان را فراهم كند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین