|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۴۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
معاون وزیر نفت از آماده بودن ٢ طرح وزارت نفت از محل بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣ برای ارسال به شورای اقتصاد خبر داد و گفت: تاکنون ٦ طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت از سوی شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ شده است.
به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، منصور معظمی با اشاره به این که تاکنون ٨٠ میلیارد دلار از محل  بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣ تصویب شده است، گفت: وزارت نفت تاکنون ٩ طرح بهینه سازی مصرف انرژی به شورای اقتصاد پیشنهاد داده است و ٢ طرح را نیز بزودی به این شورا ارائه می دهد.
 
وی با بیان این که چهار طرح از این طرحها تاکنون برای اجرا ابلاغ شده است درباره این طرحها گفت: گازرسانی به نیروگاههای حرارتی استان سیستان و بلوچستان، گازرسانی به باقیمانده شهرها و روستاهای کشور از طریق خطوط لوله و دیگر روشهای نوین گازرسانی، اصلاح بازدهی موتورخانه های مسکونی، تجاری و اداری و جایگزینی ١٧ هزار اتوبوس با اتوبوس گاز سوز چهار طرحی هستند که ابلاغ شده است.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به این که دو طرح تبدیل موتورهای دیزلی به برقی در چاههای آب کشاورزی و توسعه حمل و نقل از سوی راه آهن نیز در شورای اقتصاد تصویب شده است درباره طرحهای در دست بررسی نیز گفت:  توسعه حمل و نقل مسافر توسط مترو تهران، توسعه حمل و نقل مسافر در هشت کلانشهر توسط مترو و جایگزینی ٤٠٠ هزار موتوسیکلت بنزینی فرسوده با موتوسیکلت برقی هم اکنون در دست بررسی است.
 
وی از همکاری شورای اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تصویب این طرحها قدردانی کرد و گفت: در جریان بررسی این طرحها همکاری خوبی میان وزارت نفت و این سازمانها وجود داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین