کد خبر: ۴۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
ارزش دلار در مقابل ين روز سه شنبه به بالاترين سطح خود طی هشت سال رسيد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش هاي منتشر شده در اين باره که بانک مرکزي آمريکا تا اواسط امسال در پي بهبود اوضاع اقتصادي اين کشور نرخ بهره را افزايش خواهد داد، ارزش دلار در مقابل ين افزايش يافت.

در توکيو، هر دلار در مقابل 121 مميز 76 ين معامله شد. اين در حالي است که در بازار نيويورک هر دلار در مقابل 121 مميز 15 ين داد و ستد شده بود. اين رقم از ماه ژوئيه 2007 بي سابقه بوده است.

ارزش يورو نيز در پي آغاز برنامه خريد اوراق قرضه از سوي بانک مرکزي اروپا با نوسان همراه بود.

هر يورو در مقابل 1.0807 و 131 مميز 56 ين داد و ستد شد. توشيهيکو ماتسونو کارشناس ارشد در موسسه سي ام بي سي در گفتگو با پايگاه اينترنتي بلومبرگ اعلام کرد: اقتصاد آمريکا در حال قرار گرفتن در مسير درست خود است و پيش بيني ها درباره افزايش نرخ بهره تا برگزاري نشست بانک مرکزي آمريکا در هفته آينده ادامه خواهد داشت و اين بدان معناست که ارزش ين در مقابل دلار همچنان رو به کاهش خواهد بود.

انتشار گزارش مربوط به اشتغال در آمريکا نيز به شواهد در ارتباط با اين که اقتصاد اين کشور رو به بهبود است، افزود به همين دليل پيش بيني ها در اين باره که بانک مرکزي آمريکا نرخ بهره را تا ماه ژوئن افزايش خواهد داد، ‌بيشتر شده است.

روز دوشنبه، ريچارد فيشر از مقامات بانک مرکزي آمريکا اعلام کرد اگر افزايش نرخ بهره به تأخير بيفتد آمريکا با خطر رکود مواجه خواهد شد.

دياساکو يونو کارشناس ارشد در مورگان استنلي اعلام کرد: اظهارات فيشر نيز سبب شد ارزش دلار با افزايش همراه باشد.

اين در حالي است که سرمايه گذاران به مذاکرات فني يونان درباره تمديد بسته کمک هاي اقتصادي در روز چهارشنبه چشم دوخته اند. دولت يونان روز دوشنبه در نشست وزراي امور دارايي در بروکسل طرح کلي اجراي اصلاحات را در ازاي ارائه کمک هاي بيشتر ارائه کرد.

وزراي دارايي منطقه يورو ماه گذشته توافق کردند برنامه کمک ها به يونان را تا ماه ژوئن تمديد کنند زيرا آتن پيشنهادات مناسبي ارائه کرده است اما پس از آن رئيس منطقه يورو يونان را به اتلاف وقت متهم کرد، سرمايه گذاران نگران شدند.

اين در حالي است که ارزش سهام  صبح روز سه شنبه در بازار توکيو با افزايش همراه شد. دليل اين افزايش کاهش ارزش ين و و افزايش ارزش سهام در وال استريت اعلام شد.

بر اساس اين گزارش، شاخص سهام نيکي 225 با 41 مميز نه صدم واحد افزايش به 18 هزار و 831 مميز 64 واحد رسيد.

شاخص سهام توپيکس نيز با 10 صدم درصد - يا يک مميز 46 واحد - افزايش به هزار و 533 مميز 22 واحد رسيد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین