|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
وی با اشاره به تحت پوشش بیمه‌ای 4.5 میلیون نفر اظهار کرد: حدود 3.5 میلیون نفر از ما هر ماه حقوق می‌گیرند به نحوی که سال گذشته نزدیک به 35 هزار میلیارد تومان از مردم پول بیمه‌ای گرفتیم که نشان از فعالیت یک ساختار بزرگ در کشور است.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت عیدی بازنشستگان فولاد تا پایان هفته خبر داد و گفت: در سال 1394، 16 میلیارد تومان بودجه برای صندوق تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است.

ابوالحسن فیروز‌آبادی در همایش «جهت‌گیری‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رویکرد اقتصاد مقاومتی» اظهار کرد: در مجموعه چهار صندوقی که تحت پوشش وزارت کار قرار دارد در سال 1393 بودجه 60 هزار میلیارد تومانی داشتیم که 43 هزار میلیارد تومان آن متعلق به صندوق تامین اجتماعی و مابقی صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد و صندوق بیمه عشایر و روستاییان است.

وی با اشاره به تحت پوشش بیمه‌ای 4.5 میلیون نفر اظهار کرد: حدود 3.5 میلیون نفر از ما هر ماه حقوق می‌گیرند به نحوی که سال گذشته نزدیک به 35 هزار میلیارد تومان از مردم پول بیمه‌ای گرفتیم که نشان از فعالیت یک ساختار بزرگ در کشور است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: متاسفانه یکی از صندوق‌های ما که صندوق بازنشستگی فولاد است به دلیل مشکلاتی که در ورودی دارد دچار مشکل شد اما خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در آخر سال توانستیم حقوق بازنشستگان فولاد را به روز کنیم و تا آخر این هفته عیدی بازنشستگان فولاد را پرداخت کنیم.

فیروز‌آبادی با بیان این‌که تهیه نقدینگی در شرایط عدم تعادل سخت و دشوار است، اظهار کرد: با وجود دارایی‌هایی که در بازار بورس داریم متاسفانه قابلیت تبدیل آن به نقدینگی به دلیل شرایط خاص کشور امکان‌پذیر نیست اما با امکانات اقتصادی مجموعه وزارت کار از جمله بانک‌های رفاه و توسعه تعاون توانستیم این مساله را حل کنیم.

وی با بیان این که در حال حاضر 14.5 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: باید به فکر درآمد از منابع دیگر از جمله دارایی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی باشیم، زیرا فروش دارایی بدترین حالت ممکن خواهد بود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات سنگین صندوق‌ها از دولت تاکید کرد: تلاش ما در هیات امنای صندوق‌ها و وزارت کار این است که با همکاری دولت، طراحی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم مطالبات را وصول کنیم و به بخش بزرگی از تعهدات خود نسبت به بازنشستگان عمل کنیم.

وی ارزش صادرات کشور در سال گذشته را چهار میلیارد و 690 میلیون دلار برآورد کرد و گفت: میزان پرداخت مالیات واحد‌های ما در سال 1392 ، 1200 میلیارد تومان به صورت مالیات بر سود و 4400 میلیارد تومان مالیات به ارزش افزوده بوده است.

فیروزآبادی در پایان خاطر‌ نشان کرد: پیش‌بینی ما برای سال 1394 اختصاص بودجه 16 میلیارد تومانی به تامین اجتماعی است که البته بخش عمده‌ای از این عدد پرداخت نمی‌شود. با این حال مصمم هستیم به تعهدات خود در حوزه درمان، مستمری‌ها، افراد تحت پوشش بیمه نظیر رانندگان و قالی‌بافان عمل کنیم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین