|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
47 سناتور جمهوری خواه آمریکا در نامه ای سرگشاده به مسوولان ایرانی نوشته اند که هر گونه توافق هسته ای با دولت باراک اوباما فقط تا پایان دوره ریاست جمهوری او دوام خواهد داشت.
جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هدف 47 سناتور جمهوریخواه از نوشتن و ارسال نامه به ایران را کسب امتیاز سیاسی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، ساکی در ابتدای نشست خبری عصر دوشنبه (دیروز) خود ابتدا خبر حضور جان کری وزیر امور خارجه این کشور را در مصر و سوئیس به ترتیب برای شرکت در همایش توسعه اقتصادی مصر در 12 مارس (21 اسفند) و ادامه مذاکرات هسته ای با مذاکره کنندگان ایرانی تایید کرد.

در ادامه این نشست خبرنگاری با اشاره به نامه 47 سناتور آمریکایی به ایران در مورد توافق هسته ای پرسید و ساکی گفت: اکنون موضوع توافق بین کشورها مطرح است؛ یک توافق اجرایی بین دو کشور. این نوع از نامه ها که به امضای شماری از اعضای کنگره رسیده است، بطور یقین توانایی رییس جمهوری و شاخه اجرایی دولت را در ارتباط با مذاکرات کاهش می دهد.

47 سناتور جمهوری خواه آمریکا در نامه ای سرگشاده به مسوولان ایرانی نوشته اند که هر گونه توافق هسته ای با دولت باراک اوباما فقط تا پایان دوره ریاست جمهوری او دوام خواهد داشت.

ساکی در پاسخ به سووال دیگر این خبرنگار که نامه یادشده هیچ رمز و رازی را در مورد شیوه اداره امور دولت آمریکا متذکر نمی شود، بنابراین چطور می تواند توانایی دولت رابرای توافق تضعیف سازد، گفت: 'به نظر ما این نامه از طرف شماری از نمایندگان حاکمیت آمریکا ارسال شده و نشان دهنده روند این مذاکرات یا اینکه چطور باید پیش برود و سوابق آن نیست.

' همانطور که پیش از این مسوولان و همکاران من در کاخ سفید بیان کرده اند؛ صراحتا دیدگاه ما این است که هدف از نوشتن نامه یادشده کسب امتیاز سیاسی است و این حقیقت را ندیده می گیرد که توافق های اجرایی بین کشورها در مورد موضوعاتی مانند محافظت از سربازان، استقرار کارکنان دولت آمریکا در خارج از کشور و ممانعت از تولید تسلیحات کشتار جمعی تدوین و امضا می شود'.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موارد فراوانی از بی دقتی در مورد شیوه امور اجرایی آمریکا در این نامه وجود دارد. بطور یقین ما و ایرانی ها می دانیم این امور چطور در آمریکا اداره می شود، اما برای کاخ سفید مهم است که حقایق را نشان دهد و بیان کند امور چطور در آمریکا اجرایی می شود.

خبر تکمیلی متعاقبا ارسال می شود
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین