|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: این اولین اجلاسیه خبرگان بعد از رحلت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان است که حقیقتاً یک عالم عامل و انقلابی اصیل بود.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: عظمت مردم در راهپیمایی 22 بهمن مسئولیت همه به خصوص خواص و نخبگان را سنگین‌تر کرد.

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در نطق پیش از دستور هفدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن، ‌اظهار کرد: عظمت مردم در راهپیمایی 22 بهمن مسئولیت همه به خصوص خواص و نخبگان را سنگین‌تر کرد و باید قدر این ملت را دانست. همه ما در این راه باید به امام (ره) تأسی کنیم که بیش از هر کس این ملت را می‌شناخت و به ‌آنها ایمان داشت.

وی افزود: در برابر این ملت هر کاری جز تلاش بی‌وقفه برای حل مشکلات ناسپاسی است.

وی ادامه داد: قطب‌بندی کردن جامعه و مجادلات بیهوده سیاسی ناسپاسی مضاعف در حق مردم است. 22 بهمن روز نمایش اقتدار ملی بود و برای ما درسی داشت که بارها تجربه ‌کرده‌ایم. باید از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کنیم که در بیش از 1000 شهر و 5 هزار روستا با حضور خود خیابان‌ها را پر کردند.

شاهرودی اضافه کرد: در شهرهای سردسیر با وجود سردی هوا و در خوزستان با وجود ریزگردها و آلودگی مردم بازهم به خیابان‌ها آمدند و هر زبان و بیانی در توصیف و تشکر از این همه بصیرت الکن و ناتوان است. هرچه انسان فکر می‌کند تا کلماتی پیدا کند که بتواند با بیانش این حرکت پرشور مردم را تحسین کند باز هم احساس عجز و ناتوانی می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: راهپیمایی 22 بهمن برای دشمنان ما هم در حکم آزمایش است. چون منتظرند تأثیر توطئه‌های خود را بسنجند و اندازه بگیرند. آنها 36 سال است که منتظرند در اثر تبلیغات‌شان حضور مردم در خیابان‌ها کاهش پیدا کند. اما مردم هر سال این راهپیمایی را پرشورتر برگزار می‌کنند و امسال هم به لطف خدا یکصدا در دفاع از استقلال، آزادی، ‌پیشرفت و عدالت فریاد سردادند.

شاهرودی با بیان اینکه این حضور مردم یک پیام روشن به دولت‌های زیاده‌خواه مثل آمریکا داد و این پیام در شعار مرگ بر آمریکا برجسته بود، گفت: این واکنش طبیعی ملت ما و هر ملتی است که از تحقیر متنفر است. ملت ما با حضور و حماسه‌آفرینی خود نشان داد که دستش بسته نیست و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: این اولین اجلاسیه خبرگان بعد از رحلت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان است که حقیقتاً یک عالم عامل و انقلابی اصیل بود. هرجا انقلاب به او نیاز داشت از شورای انقلاب گرفته تا کمیته‌ها و از نخست‌وزیری تا امامت جمعه و اخیراً ریاست خبرگان و همچنین اداره دانشگاه امام صادق (ع) جان، مال و آبروی خود را هزینه انقلاب کرد.

وی ادامه داد: مرحوم مهدوی کنی متکی به تقوا و بصیرت بود. نه هزینه‌ای به انقلاب وارد کرد و نه انقلاب را هزینه خود کرد. امام (ره) درباره‌اش بارها سخن گفته و رهبر معظم انقلاب او را به عنوان یک عالم دینی و سیاستمدار صدیق تجلیل کرده‌اند. از خداوند متعال برای او علو درجات را خواستاریم.

ادامه دارد
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین