|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
رییس جمهور آمریکا در اقدامی مداخله جویانه روز دوشنبه فرمانی صادر کرد که به موجب آن ونزوئلا تهدید امنیت ملی آمریکا تلقی شده و شامل اعمال مجازات هایی علیه هفت شخصیت ونزوئلایی است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، در فرمان اجرایی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا همچنین از رفتار دولت ونزوئلا با مخالفان ابراز نگرانی شده است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای مدعی شد: به مسئولان ونزوئلایی فعلی و سابقی که حقوق بشر را زیر پا می گذارند و در فساد سهیم هستند، خوش آمد گفته نمی شود و ما ابزارهای بلوکه کردن درآمدهای آنان و همچنین ممانعت از استفاده آنان از سامانه های مالی آمریکا را داریم.

در بیانیه کاخ سفید ادعا شده است: ما عمیقا از تلاش های دولت ونزوئلا برای افزایش هراس معارضان سیاسی نگرانیم. مشکلات ونزوئلا را نمی توان با مجرم دانستن معارضان حل کرد.

این اظهارات مداخله جویانه کاخ سفید در حالی است که دولت ونزوئلا آمریکا را به تلاش برای کودتا و براندازی در آن کشور متهم کرده است.

حدود سه هفته پیش، نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا از ناکام گذاشتن طرح کودتایی با حمایت آمریکا در کشورش خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، مادورو در یک نطق تلویزیونی گفت که دولتش توانسته از کودتایی که قرار بود با استفاده از یک جت جنگنده و حمله به کاخ ریاست جمهوری صورت گیرد، جلوگیری کند.

همچنین نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد، دولت متبوع وی تعدادی از اتباع آمریکایی را به اتهام انجام فعالیت های جاسوسی بازداشت کرده است.

ایالات متحده آمریکا و ونزوئلا بیش از یک دهه است که روابط پرتنشی را تجربه می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین