|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۴۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر این که در جهان امروز زنان برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره نقشی کانونی داشته و طلایه داران دگرگونی و پیشرفت هستند، گفت: در قرن بیست ویکم اگر قرار باشد زنان که 50 درصد کل جامعه بشری هستند فرصت و امکان ایفای نقش سازنده نداشته باشند جهان در دستیابی به اهداف خود موفق نخواهد شد.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه در افتتاحیه کمیسیون وضعیت زنان که در مجمع عمومی این سازمان برگزار شد، سال 2015 را مقطعی حیاتی برای پیشبرد اهداف مربوط به برابری جنسیتی دانست و گفت، اگر انتظار تحقق اهداف توسعه هزاره را داریم ، زنان بایستی در کانون و خط مقدم جبهه این تلاش ها باشند.

دبیرکل سازمان ملل با بیان این که از زمان برگزاری کنفرانس پکن درسال 1995 پیشرفت ها و دست آوردهای مهمی در زمینه دستیابی به حقوق برابر زنان در جامعه بشری حاصل شده، شتاب این پیشرفت ها را متناسب با مقتضیات قرن بیست و یکم ندانست و اضافه کرد که هنوز زنان زیادی به طور نا عادلانه از اثرات ناشی از بحران های اقتصادی، تغییرات جوی، آوارگی های حاصل از درگیری ها و بسیاری عوامل دیگر رنج می برند.

بان کی مون با اشاره به رنج ناعادلانه ای که هنوز بسیاری از زنان جامعه امروز بشری تحمل می کنند، گفت: زنان درجهان امروز فقط قربانی نیستند بلکه ماموران پیشرفت و دگرگونی هستند و زنان و دختران محرکان رشد ودگرگونی، بهترین امید آشتی و بهترین سپر مقابله با افراطی گری جوانان و خشونت وخشونت گرایی هستند.

دبیرکل سازمان ملل سال 2030 میلادی را موعد نهایی دستیابی به برابری جنسیتی اعلام کرد و از رهبران جهان خواست تا برای دستیابی به این هدف با سازمان ها و گروه های مرتبط با زنان همکاری های نزدیک و تنگاتنگی داشته باشند.

وی با اشاره به این که نباید از نقش حساسی که مردان در جهان امروز می توانند در دگرگون ساختن دیدگاه های جاری در مورد زنان داشته باشند تاکید کرد که بدون تغییر این دیدگاه ها، جهان قادر به تغییر وضعیت موجود و از میان برداشتن نابرابری های حاکم بر سرنوشت زنان نخواهد بود.

بان کی مون با بیان این که جهان امروز درصورتی که 50 درصد آن قادر به ایفای نقش سازنده خود در جهت پیشرفت نباشد هرگز به طور کامل به اهداف خود دست نخواهد یافت، گفت: در قرن بیست و یکم مردان نیرومند آن هایی هستند که به تواتمند سازی زنان اعتقاد داشته و در این راستا تلاش می کنند.

خانم شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در این نشست به سخنرانی در مورد مسائل و چالش های مربوط به وضعیت زنان در جوامع امروز خواهد پرداخت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین