|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۸
کد خبر: ۴۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: برای پیشگیری از ورود آفت‌ها در ایجاد افزایش سلامتی مواد غذایی راه‌اندازی قرنطینه ثابت محصولات وارداتی در بندردیر ضروری است.
حسین ایزدی‌نجف‌آبادی بعدازظهر امروز در بازدید از گمرک و مبادی ورودی کالاهای وارداتی دربندر دیر با بیان اینکه در مبادی ورودی مرزهای کشور قرنطینه محصولات وارداتی امری ضروری است اظهار داشت: پیشگیری از ورود آفت‌ها مقرون به صرفه‌تر از سم‌پاشی و مبارزه شیمیایی است

وی با بیان اینکه پست‌های قرنطینه‌ای نقش مهم و تاثیرگذاری در کنترل محصولات غذایی دارد بیان کرد: هم اینک 273 واحد قرنطینه‌ای برای محصولات غذایی ایجاد شده که به‌وسیله آنها سلامت غذایی کنترل می‌شود.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور رسالت اصلی جهاد کشاورزی را امنیت غذایی دانست و خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی نقش مهم و تاثیرگذاری در سلامتی غذا با پیشگیری از ورود عوامل خسارت‌زا به محصولات غذایی دارد.

ایزدی‌نجف‌آبادی پیشگیری از ورود آفت‌ها را مهم‌تر و باصرفه‌تر از مبارزه شیمیایی با آفات دانست و اظهارکرد: از آنجا که هجوم عوامل خسارت‌زا یکی از موارد تهدید محصولات کشاورزی و گیاهی محسوب می‌شود، واحدهای قرنطینه‌ای باید در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه پست‌های قرنطینه‌ای در کشور تجهیز می‌شود تاکید کرد: با تجهیز پست‌های قرنطینه‌ای می‌توان رسالت اصلی خود به نحو احسن با انسجام بیشتر انجام داد.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر راه‌اندازی پست‌های قرنطینه‌ای ثابت در گمرکات افزود: مسئولان باید در راه‌اندازی پست‌های قرنطینه‌ای با آزمایشگاه ثابت و مجهز در گمرکات برای کنترل محصولات غذایی وارداتی مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بندر دیر به‌عنوان مرز ورود کالاها و محصولات مواد غذایی برای پیشگیری از ورود آفت‌ها در ایجاد افزایش سلامتی مواد غذایی راه‌اندازی قرنطینه ثابت محصولات وارداتی در بندر دیر ضروری است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین