|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
آمریکا ضمن متهم کردن ونزوئلا به نقض حقوق بشر ۷ نفر از مقامات این کشور را نیز تحریم کرد.
به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا ونزوئلا را متهم به نقض حقوق بشر کرد و 7 نفر از مقامات این کشور را تحریم کرد.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای ونزوئلا را متهم به نقض حقوق بشر کرد.

در این بیانیه آمده است: امروز پرزیدنت اوباما دستور اجرایی جدیدی را درباره اجرا و توسعه قانون 2014 در زمینه دفاع از حقوق بشر و اجتماعی در ونزوئلا صادر کرد. مقامات ونزوئلا در گذشته و حال حقوق شهروندان ونزوئلا را نقض کرده و در فعالیت‌های فساد عمومی دست داشته‌اند و از این مقامات در آمریکا استقبال نخواهد شد و ما هم اکنون ابزارهایی داریم که دارایی‌های آنها و استفاده از سیستم اقتصادی آمریکا را بلوکه می‌کند.

ما عمیقا نگران تلاش‌های دولت ونزوئلا برای افزایش ارعاب و ترساندن مخالفان سیاسی هستیم. چالش‌های ونزوئلا با مجرم توصیف کردن مخالفان حل نمی شود.

ما به طور ثابت از دولت ونزوئلا خواسته‌ایم تا کسانی را که به صورت ناعادلانه زندانی کرده آزاد کرده و شرایط احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی نظیر آزادی بیان و تجمع‌های مسالمت‌آمیز را بهبود ببخشد.

این موضوعات برای اجرای دموکراسی اساسی بوده و دولت ونزوئلا برای حمایت از این آزادی‌های اساسی تعهد دارد. دولت ونزوئلا باید تمامی زندانیان سیاسی از جمله ده‌ها دانشجو، "لئوپولدو لوپز" رهبر مخالفان و شهرداران "دانیل سبالو" و "آنتونیو لدزما" را آزاد کند.

تنها راه حل چالش‌های ونزوئلا از طریق مذاکرات واقعی و نه بازداشت مخالفان  و تلاش برای ساکت کردن منتقدان است.

مردم ونزوئلا شایسته دولتی هستند که به تعهدات خود در قبال دموکراسی پایبند باشد.

ما شاهد آن بودیم که دولت ونزوئلا بارها تلاش کرده که با مقصر جلوه دادن آمریکا و دیگر اعضای جامعه جهانی در قبال اقدامات خود در داخل ونزوئلا، افکار را منحرف کند. این تلاش‌ها نشان از فقدان جدیت در دولت ونزوئلا در تعامل با شرایط وخیمی است که با آن مواجه است.

باعث تاسف است در زمانی که ما شاهد تعامل با تمامی کشورها در آمریکا هستیم ونزوئلا مسیر مخالف را برگزیده است با وجود چالش‌ها در روابط رسمی‌، آمریکا همچنان به روابط پایدا و مستحکم با مردم ونزوئلا  پایبند بوده و برای بهبود روابط با دولت ونزوئلا نیز آماده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین