|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۴۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با رد وجود شایعات مبنی بر وجود پنی سیلین های تقلبی چینی در بازار گفت: هیچ پنی سیلین چینی در بازار دارو وجود نداشته و هیچ فوتی نیز در سالجاری به علت تزریق این نوع آنتی بیوتیک رخ نداده است.
حسین عرفانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون ایران در ساخت آنتی بیوتیک پنی سیلین خودکفا بوده و نیازی به وارد کردن این دارو از سایر کشورها نداشته است.

وی ادامه داد: در سالجاری نیز مانند سال های قبل شیوع آنفولانزا به صورت تک گیر در برخی استان ها وجود داشت که در استان همدان نیز مواردی از این قبیل وجود داشت که در برخی مواقع وخامت این بیماری باعث فوت فرد شده و ربطی به تزریق داروی پنی سیلین ندارد.

وی در بخش دیگری ادامه داد: هم اکنون 187 خانه بهداشت استان با ضریب 1.4 پزشک در حال فعالیت است که این ضریب تا پایان سال آینده به دو پزشک خواهد رسید.

وی عنوان کرد: تعداد اقلام داروهای مراکز بهداشتی نیز در این طرح از 270 قلم دارو به 440 مورد افزایش و ارایه مکمل ها به کودکان و مادران نیز با قوت بیشتری در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز کارشناسان بهداشت محیط با قوت بیشتری بر مراکز ارایه مواد غذایی نظارت کرده و تلفن 1490 نیز آماده پذیرش شکایات افراد در این خصوص است.

کارشناس مسوول نظارت بر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست با بیان اینکه از مجموع ۱۷۰ باب داروخانه استان ۲۰ باب داروخانه شبانه روزی است گفت: این تعداد داروخانه شبانه روزی در ایام تعطیلات نوروز در استان همدان فعال است و در کنار این داروخانه ها چند داروخانه نیز در ساعات روز فعال است.

مرضیه مساعد با اشاره به اینکه از این تعداد داروخانه شبانه روزی ۱۰ واحد در همدان و ۱۰ واحد در شهرستان ها است افزود: داروخانه های بیمارستانی نیز در ایام تعطیلات فعال هستند و بیمارانی که دارای بیماری های خاص هستند در صورت نیاز می توانند به معاونت غذا و دارو مراجعه و دارو مورد نیاز خود را دریافت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین