|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
مشاور عالی رییس جمهوری با جایگاه ویژه قم در مباحث فرهنگی و اجتماعی ، خواستار الگوسازی قم در بحث حقوق شهروندی شد.
به نقل از روابط عمومی استانداری قم ، اکبر ترکان در جلسه کمیته چهارجانبه استان قم ،همچنین پاک دستی و رعایت ضوابط را لازمه انجام موفق مسئولیت ها دانست و افزود: مسئولین استان قم باید در مقابل بی قانونی در هر شرایطی مقاومت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساخت و ساز یک امر کاملاً حرفه ای و نیازمند تخصص و مهارت است گفت: انجام این کار باید به مجریان ذی صلاح سپرده شود.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه کشور، با اشاره به نقش مشارکت مردم در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ، خاطرنشان کرد: مردم با وجدان آگاه خود می توانند بهترین مانع در مقابل افراد سودجو و متخلف باشند.

وی ضرورت سپردن ساخت و ساز به مجریان دارای مهارت و تخصص کافی را به دلیل حرفه ای بودن این کار مورد تاکید قرار داد و افزود: تخلف مجریان در اجرای طرح های ساختمانی موجب باطل شدن پروانه آن ها خواهد شد که این مسئله می تواند به عنوان یک اهرم مؤثر برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز استفاده شود.

ترکان با اشاره به عوامل مؤثر بر بروز تخلفات حوزه ساخت و ساز مسکن، پایین بودن تعرفه های مهندسان ناظر را یادآور شد و افزود: افزایش این تعرفه ها در کاهش تخلفات تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به کلیات مصوب این جلسه اظهار کرد: امیدواریم جزئیات آن نیز با تشکیل جلسات مستمر و کارشناسی هر چه زودتر به تصویب رسیده و اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش ، الگوی شهر اسلامی را مطالبه رهبر معظم انقلاب و علما از مسئولان قم عنوان و خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید در راستای تحقق این مطالبه با جدیت تلاش کنند.

وی با اشاره به برخی تخلفات ساختمانی در قم تصریح کرد: با همه توان و بدون در نظر گرفتن موقعیت افراد، با هر گونه بی توجهی به قانون برخورد خواهیم نمود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین