|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
سخنگوی رسمی پارلمان لیبی اعلام کرد که ژنرال خلیفه حفتر روز دوشنبه به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی روز دوشنبه در مقابل پارلمان این کشور سوگند یاد کرد.
از الجزایر، فرج بوهاشم سخنگوی رسمی پارلمان لیبی اعلام کرد که ژنرال خلیفه حفتر امروز (دوشنبه) با ارتقا درجه اش به درجه سپهبدی و به عنوان فرمانده کل نیروهای ارتش در مقابل نمایندگان پارلمان این کشور سوگند یاد کرد.

وی افزود: حفتر از این لحظه به بعد ماموریتش را آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که پارلمان لیبی که جامعه جهانی آن را به رسمیت می شناسد، روز دوشنبه گذشته خلیفه حفتر را به عنوان فرمانده جدید ارتش لیبی تعیین کرد.

عقیله صالح عیسی رییس پارلمان لیبی که عنوان قائم مقام فرمانده کل نیروهای مسلح را دارد، گفت که حفتر را پس از ارتقای درجه نظامی اش به سپهبدی، به عنوان فرمانده کل ارتش تعیین کرده است. این درجه نظامی در حال حاضر بالاترین درجه نظامی در لیبی به شمار می رود.‬

خلیفه حفتر از شخصیت هایی است که در بیشتر تحولات این کشور از زمان سرکوبی رژیم سلطنتی سال 1969 و سرنگونی رژیم معمر قذافی، حضور داشته است.

وی از چند ماه قبل با ارتش لیبی متحد شد و حمله علیه شبه نظامیان فعال در بنغازی را آغاز کرد.

از زمان انقلاب مردمی لیبی علیه قذافی سال 2011 حفتر فرماندهی نیروی زمینی ارتش لیبی را به عهده داشت.

لیبی در حال حاضر دستخوش ناآرامی است، به طوری که دو دولت و پارلمان رقیب در این کشور با گذشت چهار سال از زمان سقوط معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، همچنان بر سر قلمرو و مشروعیت در حال نبرد هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین