|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۴۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سوءمصرف مواد مخدر در کشور رو به افزایش است گفت: بیش از یک میلیون مصرف کننده انواع مواد مخدر سنتی در کشور وجود دارد.
'علیرضا جزینی' عصر دوشنبه در جمع مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: خطر نفوذپذیری مواد مخدر در جامعه رو به افزایش است و در حال حاضر سالیانه 500 تن انواع مواد مخدر سنتی به ویژه تریاک در کشور مصرف می شود.

وی ادامه داد: در سال 2014 کشور افغانستان 7 هزار تن تریاک و 650 تن هرویین تولید کرد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه به معضلات مواد مخدر صنعتی اشاره کرد و افزود: این مواد خانمان سوز متاسفانه در آشپزخانه های منازل در کمتر از 7 ساعت تولید می شود و معتادارن به این نوع مواد مخدر رو به افزایش است بطوریکه در حال حاضر 120 تن شیشه در کشور مصرف می شود.

وی با بیان اینکه موضوع پیشگیری در اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور قرار دارد افزود: 24 سازمان مختلف کشور عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند که با رویکرد اجتماعی و با مشارکت اقشار مختلف جامعه تلاش خواهیم کرد طرح پیشگیری از مواد مخدر را در سراسر کشور اجرایی کنیم.

جزینی اضافه کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با آحاد مختلف مردم از جمله ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان و سایر اقشار تاثیرگذار جامعه تفاهم نامه ای را به امضا رسانده است.

وی اضافه کرد: نقش مساجد و مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد در اجرای طرح پیشگیری از مواد مخدر ضروری است و افراد مسجدی نقشی مهم و محوری در پیشگیری افراد به مواد مخدر دارند.

قائم مقام ستاد مواد مخدر کشور تصریح کرد: افراد معتاد در 40 درصد سرقت های جرائم خرد، 65 درصد همسر آزاری و 55 درصد طلاق ها نقش دارند.

وی به ابزار کنترلی و نظارتی مواد مخدر تاکید کرد و افزود: سالیانه 500 تا 600تن مواد مخدر در کشور کشف می شود که این کافی نیست و باید ابزار کنترلی و نظارتی خود را افزایش دهیم.

جزینی اضافه کرد: بخشی از مواد مخدر صنعتی در کشور تولید می شود که در این زمینه باید فکری کرد اما بخش مهمی از مواد مخدر سنتی از خارج کشور وارد می شود که باید در بخش امنیت مرزها اقدامات بیشتری انجام شود.

مراسم سالروز ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور عصر امروز ( دوشنبه) با حضور حجت الاسلام ' حمیدرضا ارباب سلیمانی' رییس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، ' برزین ضرغامی' مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، ' احمد مسجد جامعی' عضو شورای اسلامی شهر تهران و مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان تهران در دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان تهران در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین