|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۲
کد خبر: ۴۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
خبرگزاری کیودوی ژاپن روز دوشنبه گزارش داد که معاون شورای وزیران کوبا و وزیر خارجه خارجه ژاپن پس از سرگیری روابط هاوانا -واشنگتن، بر تحکیم روابط توکیو-هاوانا نیز تاکید کردند.
این گزارش به نقل از وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد که ریکاردو کابریاساس، معاون شورای وزیران کوبا که برای یک دیدار یک هفته ای از ژاپن در توکیو بسر می برد، امروز در دیدار با فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن بر گسترش و تحکیم روابط دوجانبه تجاری و سرمایه گذاری مشترک با ژاپن تاکید کرد.

وی که مسوول سیاست های اقتصادی خارجی کشورش نیز هست ابراز امیدواری کرد تا مناسبات اقتصادی دو کشور از طریق تعامل او با مقامات شرکت های ژاپنی بیشتر گسترش یابد.

براساس این گزارش، پس از آنکه در ژانویه (دی ماه) مذاکرات آمریکا با این کشور حوزه دریای کارائیب در آمریکای لاتین برای از سرگیری مناسبات دیپلماتیک آغاز شد، کیشیدا نیز در این دیدار ضمن ابراز تمایل فراوان توکیو برای گسترش روابط دوجانبه با هاوانا در همه حوزه های همکاری، ابزار امیدواری کرد تا مذاکرات مربوط به این گسترش و تحکیم روابط دوجانبه در فضایی شفاف ادامه یابد.

این گزارش با اعلام اینکه کابریاساس از شنبه وارد توکیو شد، از تدارک مقدمات دیدار او با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز خبر داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین