|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۴۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
وی ادامه داد: در بند هشتم بیانیه دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تصویب شد که تبریز به عنوان پایتخت نگارگری جهان اسلام معرفی شود.
دبیرکل جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره بین‌المللی، تبریز به عنوان پایتخت نگارگری جهان اسلام معرفی می‌شود.

 مهدی محمدزاده در نشست مطبوعاتی دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی گفت: در سال 92، تفاهم‌نامه‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری‌های اسلامی منعقد شد که بر مبنای این تفاهم‌نامه تصویب شد که هر چند سال یک بار، کنگره‌ای بین‌المللی با محوریت هنرهای اسلامی و صنایع دستی برگزار شود.

وی با اشاره به حضور موفق تبریز در اولین دوره این جشنواره بین‌المللی اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه جدید این سازمان با دانشگاه هنر تبریز، دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی در تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بند هشتم بیانیه دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تصویب شد که تبریز به عنوان پایتخت نگارگری جهان اسلام معرفی شود.

محمدزاده با بیان اینکه این جشنواره از 18 تا 25 اردیبهشت سال جاری در تبریز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این همایش در چهار محور کلی کنگره، جشنواره بین‌المللی، جشنواره ملی و نمایشگاهی از انتشارات و نرم‌افزارهای این همایش با حضور هنرمندان 45 کشور جهان برگزار می‌شود.

وی از حضور 90 هنرمند خارجی از 45 کشور جهان در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره علاوه بر اینکه آثار خود را در غرفه‌های تعبیه شده به معرض نمایش می‌گذارند برخی از آثار هنری خود را به متقاضیان می‌فروشند.

دبیرکل جشنواره و مسئول کمیته علمی این جشنواره گفت: این جشنواره هر دو سال یک بار در تبریز با حمایت استانداری، شهرداری تبریز، بنیاد نخبگان و سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار می‌شود.

محمدزاده گفت: دفتر دائمی این جشنواره نیز در حاشیه برگزاری جشنواره در تبریز تاسیس می‌شود.

وی گفت: به 30 نفر از هنرمندان برگزیده این جشنواره در 10 رشته ورزشی، جوایز نقدی اهدا می‌شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین