|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
مسوول پروژه ملی مذهبی فرش عتبات عالیات کاشان از اتمام کار بافت فرش های حرم های مطهر حضرت امام حسین (ع)، قمربنی هاشم (ع) و خیمه گاه خبر داد.
سیدمحسن واجدی یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: پرده برداری از این فرش های نفیس 13 رجب سالروز ولادت خجسته حضرت علی (ع) انجام خواهد شد و در روز 27 رجب (26 اردیبهشت 94) سالروز مبعث حضرت محمد (ص) به عراق انتقال داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های بعمل آمده، حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شب ولادت با سعادت آن امام همام، مفروش و مزین به این فرش ها می شود.

واجدی تصریح کرد: همچنین در شب ولادت مسعود قمربنی هاشم (ع) نیز حرم مطهر آن بزرگوار و خیمه گاه مفروش خواهد شد.

وی مساحت فرش های بافته شده برای این مکان های مقدس و مطهر را سه هزار و 500 مترمربع بیان و تاکید کرد: این فرش ها توسط یکهزار و 400 بافنده کاشانی در دو شیفت کاری با کیفیت عالی بافته شده است.

مسوول پروژه ملی مذهبی فرش عتبات عالیات کاشان یادآور شد: برای بافت این فرش ها 80 میلیارد ریال هزینه شده که تمامی آن توسط خیرین کاشانی تامین شده است.

وی ابعاد فرش های عتبات عالیات را از دو تا 80 متر مربع ذکر کرد و افزود: بافندگان کاشانی، کار بافت این فرش ها را از رمضان سال 91 آغاز کرده بودند.

فرش های عتبات عالیات توسط استادکار برجسته و مجرب و با سابقه کاشانی امیرحسین کریمپور با بهره گیری از عصاره و جوهره ای از طرح های 500 ساله فرش دستباف این شهرستان طراحی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین