|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۷
کد خبر: ۴۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در نشست مشترک با رئیس‌جمهور تاتارستان بر همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی تاکید کرد،ستاری در حاشیه این نشست در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگارانبا اشاره به اینکه دو کشور ایران و تاتارستان مشترکات فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند، گفت: ایران و تاتارستان از سابقه تاریخی و زبانی مشترکی برخوردارند و همکاری‌های بسیاری را در گذشته داشته‌اند.
عصر امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

ستاری در حاشیه این نشست در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگارانبا اشاره به اینکه دو کشور ایران و تاتارستان مشترکات فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند، گفت: ایران و تاتارستان از سابقه تاریخی و زبانی مشترکی برخوردارند و همکاری‌های بسیاری را در گذشته داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه همکاری  ایران با کشور دوست و برادر روسیه در حال گسترش است، گفت: جمهوری تاتارستان به عنوان یکی از جمهوری‌های این کشور برای همکاری بسیار مورد علاقه ما است و امیدواریم نتیجه سفر جناب آقای مینیخانوف در ایران گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاتارستان و مبادلات بیشتر با کشور روسیه باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره زمینه‌های همکاری با این کشور گفت: ما در سفری که چند وقت پیش به روسیه داشتیم و بازدیدی از جمهوری تاتارستان نیز صورت دادیم، تفاهمات مختلفی را انجام دادیم که بسیاری از این قراردادها و تفاهم‌ها نهایی شده است.

ستاری افزود: در این دیدار علاوه بر توسعه همکاری‌های دانشگاهی دو کشور در زمینه فعالیت‌های پژوهشی مشترک مذاکراتی انجام می‌شود و بازدید از پارک علم و فناوری پردیس ایران نیز در دستور کار این سفر قرار دارد و امیدواریم همکاری‌های مشترکی در حوزه فناوری و دارو بین دو کشور صورت گیرد.

مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان نیز ضمن تشکر از دعوت معاون علمی فناوری رئیس جمهوری ایران برای حضور در ایران  گفت: شاهد تقویت مناسبات بین روسیه و جمهوری تاتارستان با ایران هستیم و پروژه‌های جدیدی برای همکاری‌های بیشتر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و تاتارستان عوامل مهمی برای همکاری است که باید آنها را حفظ و توسعه داد، گفت: امیدواریم در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی، فناوری‌های جدید و همچنین در حوزه IT که بسیار حائز اهمیت است، همکاری‌های دوکشور توسعه یابد.

مینیخانوف گفت: در قالب این سفر هیئتی 45 نفره در قالب فعالیت بخش خصوصی و دولتی به ایران آمدند و ما آماده مذاکره در زمینه پروژه‌های تعریف شده برای همکاری هستیم و آماده تعامل بیشتر بین دو کشور خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی‌اش از مذاکرات بین دو کشور گفت: زمینه‌های خوبی برای همکاری‌های مشترک وجود دارد و جو این مذاکرات مثبت و باز است.

مینیخانوف به همکاری‌های مشترک اشاره کرد و گفت: در زمینه فناوری‌های جدید کارخانه‌ها هلی‌کوپتر، کمپرسور و در زمینه‌ گردشگری و بویژه گردشگری پزشکی زمینه‌های خوبی برای همکاری‌های مشترک وجود دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین