|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین گفت: استان ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیار خوبی دارد و باید به پایلوت فرهنگ و هنر کشور تبدیل شود.
مهدی احمدی عصر امروز در جمع فرهیختگان قزوین، اظهار داشت: استان قزوین می‌تواند در بسیاری از جهات پایلوت فرهنگ و هنر در کشور باشد، زیرا شخصیت‌های فرهنگی و هنری قزوین از همه نظر زبانزد خاص و عام در کشور هستند.

وی افزود: مقرر شده که در هنرهای چهارگانه، قزوین مولد در کشور باشد، همچون هنر خشنویسی که قزوین به عنوان پایتخت خوشنوسی کشور به تمامی نقاط ایران مربی اعزام می‌کند و مربیان توانسته اند این هنر غنی را به جای‌جای کشور انتقال داده و خطوط زیبای ایرانی را به مردم تعلیم دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین با اشاره به اینکه در بحث معرفی فرهنگ قزوین تاکنون کم‌‌کاری شده است، بیان کرد: با توجه به فرهنگ غنی که در استان قزوین وجود دارد این استان نتوانسته آن‌طور که باید هنر غنی خود را به مردم کشور و جهانیان معرفی کند زیرا این فرهنگ تاکنون به استان محدود بوده و برای معرفی این فرهنگ اقدامات مناسب انجام نشده است.

احمدی با بیان اینکه استان قزوین دارای فرهنگی غنی است، عنوان کرد: با اینکه استان‌های دیگر، قزوین را شهری فرهنگی و با قدمتی بالا می‌شناسند اما مردم استان آنچنان که باید با این فرهنگ بی‌نظیر آشنا نیستند و به همین دلیل تاکنون نیز قزوین را نتوانسته‌ایم به درستی معرفی کنیم.

وی درباره سفیران فرهنگی کشور که به بوسنی سفر کرده بودند، تصریح کرد: هنرمندان استان قزوین که به نمایندگی ایران به عنوان سفیران فرهنگی به کشور بوسنی سفر کرده بودند در این کشور عملکرد بسیار مناسبی داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین