|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۷
کد خبر: ۴۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران گفت: چراغ سالن‌های خاموش کشور روشن و بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به اکران و بخش‌ فیلم‌ها با رسمی شدن این کانون حل می‌شود.
مرتضی شایسته تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص کانون پخش کنندگان سینمای ایران گفت: این کانون از امروز به رسمیت شناخته شده و قرار است کسانی که در زمینه پخش فعالیت می‌کنند تحت پوشش این تشکل در بیایند و در زمینه پخش در شوراهای مختلف نماینده داشته باشیم.

وی افزود: در شورای صنفی، شورای پروانه ساخت، شورای تبلیغات، شورای فیلم‌های ویدیویی و هر شورا و کمیسیونی که مربوط به پخش باشد باید نماینده‌ای از کانون پخش حضور داشته باشد.

شایسته ادامه داد: تعامل با سینما داران در خصوص مسائل و مشکلات تهیه کننده‌ها و رسیدن به راه حلی اصولی و منصفانه از دیگر برنامه‌های آینده کانون پخش کنندگان است.

این تهیه کننده که اکنون ریاست کانون را برعهده دارد، در مورد چگونگی رسمی شدن کانون پخش کنندگان گفت: از ابتدای سال 1393 ما فعالیت خود را آغاز کردیم و در ابتدا با شماره ثبتی  34855 در سازمان ثبت شرکتها این کانون را به ثبت رساندیم و بعد برای به رسمیت شناخته شدن کانون در قسمت هیات رسیدگی به مراکز امور فرهنگی وزارت ارشاد مراجعه کردیم که با پروانه‌ای به شماره 5621 پروانه فعالیت کانون پخش کنندگان سینمای ایران فعال شد و با این موضوع به عنوان یک شرکت هم عضو خانه سینما، و هم زیر نظر وزارت ارشاد هستیم.

شایسته ادامه داد: مجوزی که گرفتیم فعالیت ما را قانونی کرد و دست مراکز دولتی برای همکاری با ما بیشتر باز شد. در این زمینه از ایوبی، حبشی، فرجی و کلیه مدیران محترم دفاتر پخش که ما را در این امر مهم یاری کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: از مهدی محمدی دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و حبیب ایل بیگی معاون امور سازمان سینمایی که کمک‌های وافری به ما کردند قدردانی می‌کنم.

شایسته گفت: از مهدی عسگرپور مدیر عامل اسبق خانه سینما، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره قبلی خانه سینما و هیات مدیره جدید هم تشکر می‌کنم.

این تهیه کننده بیان کرد: از این تاریخ به بعد کارهای کانون پخش وسیع‌تر می‌شود یکی از کارها در رابطه با موضوع اکرانهای جنبی است که مرکزی به نام ستاد اکران جنبی سینمای ایران پیش بینی کردیم و به این امور رسیدگی خواهیم کرد.

وی افزود: اکران اختصاصی و عمومی در دانشگاههای سراسر کشور، اکران اختصاصی ارگانها، نهادها و مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی، راه اندازی سالنهای خاموش کشور از دیگر برنامه‌های کانون پخش است.

شایسته ادامه داد: سالنهای خاموش کشور را با طرحی به نام سینمای روشن، روشن می‌کنیم، اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما، سازماندهی اکران مدارس نیز از برنامه‌های جدید ما است و امیدوارم که کانون پخش در این زمینه‌ها درست عمل کند.

وی افزود: کل باشگاههای کشور نیز از ما فیلم می‌گیرند و از ابتدای سال 94 زیر نظر کانون پخش قرار خواهند  گرفت.

شایسته گفت: این کانون هم زیر نظر وزارت ارشاد و هم زیر نظر خانه سینما است.

شایسته در پایان گفت: به دفاتر پخش و همکاران گرامی اعلام می‌کنم که در کانون پخش کنندگان دور هم جمع شوند تا بتوانیم به اهداف مشترکی که به کانون پخش ختم می‌شود، برسیم و باهم به موفقیت دست پیدا کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین