کد خبر: ۴۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
وی در ادامه با اشاره به پرونده کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی در کرمان تصریح کرد: متهم این پرونده از طریق شبکه‌ی اجتماعی«بی‌تاک» خود را به‌عنوان فردی متمکن و جواهرفروش معرفی کرده و با ابراز دوستی و بعد تقاضای ازدواج با قربانیان قرار ملاقات می‌گذاشته است.
رئیس شعبه‌ی 4 بازپرسی دادسرای کرمان از کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی در کرمان خبر داد.

 «محمد اطمینان» صبح امروز(یکشنبه 17 اسفندماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی روز به روز در کشور ما فراگیرتر می‌شود و اگر استفاده از این فناوری‌ها هدفمند و مدیریت شده نباشد، آنها را به وسیله‌ای برای کاهش‌تر از امنیت اجتماعی استفاده‌کنندگان و حتی افراد پیرامون تبدیل می‌کند.

وی با تأکید بر نظارت مستمر خانواده‌ها بر فرزندان و استفاده‌ی بهینه از فناوری و شبکه‌های اجتماعی افزود: باید ابزار استفاده از این شبکه‌ها را به فرزندانمان بدهیم و آنها را مسلح به استفاده بهینه کنیم.

این بازپرس دادسرای کرمان تصریح کرد: باید بنیان خانواده و بنیان اخلاقی جامعه را این‌قدر قوی کنیم که افراد بتوانند سره را از ناسره تشخیص داده و استفاده‌ی بهینه از ابزارهای فناوری و شبکه‌های اجتماعی بکنند.

اطمینان خاطرنشان کرد: خانواده، مدارس، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و همه اجتماع باید دست به دست هم داده و مانند اعتیاد و سایر مسائل که اطلاع‌رسانی شده، در مسائل جدید امروز نیز منافع و معضلات و نحوه‌ی استفاده صحیح را بیان کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پرونده کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی در کرمان تصریح کرد: متهم این پرونده از طریق شبکه‌ی اجتماعی«بی‌تاک» خود را به‌عنوان فردی متمکن و جواهرفروش معرفی کرده و با ابراز دوستی و بعد تقاضای ازدواج با قربانیان قرار ملاقات می‌گذاشته است.

رئیس شعبه‌ی چهارم بازپرسی دادسرای کرمان گفت: متهم پس از برقراری ارتباط با زنان، تقاضا می‌کرده که جواهرات خود را برای تعویض و تبدیل به احسن به وی بدهند که پس از دریافت طلا و پول از این افراد متواری شده و تهدید کرده در صورتی که متهمان شکایت کنند، با اطلاعات و عکس‌هایی که از آنها دارد در فضای مجازی آبروی آنها را می‌برد.

اطمینان افزود: قربانیان این کلاهبرداری 15 دختر در رده‌ی سنی 15 تا 19 سال هستند و موضوع کلاهبرداری با مراجعه خانواده این افراد برای طرح شکوائیه به مراجع قضایی اعلام شد و این‌که دختران آنها با ورود به شبکه‌ی اجتماعی «بی‌تاک» قربانی یک کلاهبرداری شده‌اند.

وی تصریح کرد: شکایت از متهم اواخر آذرماه انجام و چهارم اسفندماه توسط پلیس «فتا» در حین ارتکاب جرم دستگیر شد و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

این بازپرس دادسرای کرمان با اشاره به این‌که متأسفانه این متهم از تحصیلات عالیه برخوردار بوده است، تصریح کرد: متهم سابقه کیفری ندارد و در بازجویی به جرم خود اقرار کرده که با ورود به شبکه‌های اجتماعی متوجه شدم می‌توانم افرادی را مورد سوءاستفاده قرار بدهم.

اطمینان اظهار کرد: برخی قربانیان تا 15 میلیون تومان جواهرات و یا پول خود را در اختیار متهم قرار داده بودند و تحقیقات نشان می‌دهد که متهم علاوه‌بر استان کرمان در قم و اصفهان نیز مرتکب جرم شده و شاکیانی مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که احتمال افزایش شاکیان وجود دارد، گفت: مجازات این متهم طبقاً ماده‌ی 13 قانون جرائم رایانه‌ای یک تا پنج سال حبس، جزای نقدی از 20 تا 100 میلیون ریال و رد مال به صاحب آن است.

این بازپرس دادسرای کرمان در ادامه با اشاره به پرونده کلاهبرداری دیگر در سایت همسریابی گفت: فردی که خود را تحصیلکرده و متمکن معرفی می‌کرد، با زنانی که از سن ازدواج آنها گذشته و تمایل به ازدواج داشته‌اند، ارتباط برقرار کرده و به بهانه فراهم کردن مقدمات ازدواج طلاها و پول های آنها را گرفته است.

اطمینان افزود: این متهم تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر و مشخص شد که متأهل و دارای سه فرزند بوده که از طریق سایت همسریابی کلاهبرداری می‌کرده و در سایت عکسی غیر از قیافه اصلی خود گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: این فرد چهار شاکی دارد و 45 ساله و دارای تحصیلات زیردیپلم است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین