|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: خبرنگاری شغل نیست بلکه مانند روحانیت یک رسالت است و برای ساخته شدن کشور هیچ قشری به اندازه اهالی رسانه مؤثر نیستند.
مسعود بصیری روز شنبه در همایش بسیج و رسانه که با موضوع اخلاق رسانه ای در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، دنیای امروز را دنیای رسانه دانست و افزود: رسانه مؤظف است آگاهی بخش باشد و موضوعات اصلی را به مردم منتقل کند.

وی گفت این درحالیست که رسانه ها امروزه به جای پرداختن به مسایل اساسی جامعه و جهان، با پرداختن به مسایل حاشیه ای، اذهان عموم را منحرف می کنند.

رییس سازمان بسیج رسانه یادآورشد:جنگ هم می شود و دشمنان در دنیای امروز که دنیای رسانه است با جنگ رسانه ای درصدد رسیدن به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه رسانه مستقل در دنیا وجود ندارد،اظهار داشت: غرب، فرهنگ رسانه مستقل را برای دیگران ایجاد کرده در حالیکه رسانه آن ها نیز مستقل نیست و رسانه ها کنترل و سانسور می شوند.

وی ادامه داد: در 20 سال گذشته حدود 35 خبرنگار از قوی ترین رسانه های غربی که سرآمد خبرنگاران بوده اند اخراج شده اند که نشان دهنده عدم وجود استقلالی است که آن ها مدعی هستند و هر رسانه ای به تفکر و اندیشه ای وابسته است.

بصیری نبود استقلال برای رسانه های ما را نیز به دلیل وابستگی به تفکر شیعه و آرمان های انقلاب دانست و گفت: رسانه ها در سراسر دنیا در صف اول هستند و اول بودن از روزی شروع شد که بشر پا به کره خاکی گذاشت.

وی افزود: رسانه های استکباری همواره در طول تاریخ حضور داشته اند و در اسلام نیز توجه و استفاده از رسانه ها وجود داشته است و در زمان پیامبر اسلام (ص) نیز با استفاده از رسانه علیه او اقدام می کردند.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه تریبون، منبر و رسانه های امروزی در آگاهی سازی اتفاقات جهان نقش دارند، گفت: منبر و تریبون و اصل تأثیرگذاری بر روی افکار عمومی همگی با استفاده از رسانه مؤثر هستند.

وی با اشاره به اینکه استکبارگران با هر لباسی به دنبال تخریب افکار عمومی جهان به نفع خود و تسلط بر دیگر کشورها هستند، اظهار داشت: میلیون ها جلد کتاب و مجله بعد از جنگ جهانی دوم در ژاپن منتشر شد تا فرهنگ غربی در ژاپن پایدار بماند.

بصیری با اشاره به اینکه غرب وقتی قصد تغییر فرهنگ کشوری را دارد صراحتاً این نیت خود را فاش نمی کند، بیان کرد: غرب با شعارهای زیبا به سایر کشورها ضربه می زند و به گونه ای عمل می کند که کسی متوجه اقدامات مخرب او نشود.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور بیان کرد: همه حرکت های جامعه را رسانه ها ایجاد می کنند و امام خمینی (ره) نیز از سال 42 با رسانه ها حرکت خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دریافته بود که با رسانه می تواند رفتار مردم را تغییر دهد.



***پیامبر اسلام (ص) پایه گذار کار رسانه ای بودند

در این همایش همچنین مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) صدور اسلام را از ابتدا تا کنون از طریق رسانه دانست و گفت: پیامبر اسلام (ص) پایه گذار کار رسانه ای بودند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد موحد تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) پس از بعثت با استفاده از رسانه ای به نام منبر در مساجد توانست اسلام را توسعه دهد.

وی اظهار داشت: پیامبر (ص) از فرصت مسجد استفاده می کرد و در سه وعده در روز پیام ها را خیلی زود به آحاد بشر منتقل می کرد.

وی، انتقال زبان به زبان، انتقال در اجتماعات بزرگ نمازهای اعیاد را از دیگر فرصت های انتقال پیام خدا توسط رسول گرامی اسلام (ص)دانست و گفت: ایشان همچنین با دعوت مسلمانان تمام جهان در حج تمتع توانست به رشد و اعتلای اسلام کمک کند.

وی در ادامه به اخلاق رسانه ای اشاره کرد و افزد: در این مسیر غفلت ها و کمبودهایی وجود دارد که برخاسته از رفتار شخصی افراد است نه از اصول و احکام و بهترین رسانه، رسانه ای است که منافع عمومی و ملی مردم را تعریف کند.

در همایش بسیج و رسانه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، خبرنگاران و مدیران مسوول رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری استان برگزار شد از خانواده شهدا، جانبازان و پیشکسوتان رسانه تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین