|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
امام جمعه گچساران گفت: روحانیون پرچمداران عزت و سربلندی ایران اسلامی هستند.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی عصر شنبه در آیین یکمین سالروز در گذشت امام جمعه پیشین گچساران افزود: روحانیون در صحنه های جنگ تحمیلی و ساماندهی نیروهای انقلابی برای حضور در جبهه و خدمات پشت جبهه نقش ارزنده ای داشتند.

وی با اشاره به نقش آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی و حجت الاسلام سید علی متقی کاشانی در ساماندهی مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران مبارزات و هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: بخش عمده ای از موفقیت های ملت ایران مدیون ارشاد های روحانیون است.

وی با قدردانی از خانواده مرحوم متقی کاشانی که به درخواست مردم گچساران مبنی بر خاکسپاری این مجاهد نستوه در شهر دوگنبدان پاسخ مثبت دادند تاکید کرد: این درخواست ها گواهی بر پیوند مردم و روحانیت است.

امام جمعه گچساران با یادآوری ایام حزن انگیز فاطمیه و تقارن آن با عید نوروز از مردم خواست برای حفظ حرمت ایام شهادت بی بی دو عالم تلاش کنند.

آیین بزرگداشت یکمین سالگرد حجت الاسلام متقی کاشانی در مصلای شهر دوگنبدان با حضور مسوولان کشوری و استانی و مردم قدردشناس گچساران برگزار شد.

سید علی متقی کاشانی از شاگردان آیات عظام آیت الله بهبهانی، آیت الله گلپایگانی ، آیت الله وحید ، آیت الله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) بود.

مرحوم سید علی متقی کاشانی در سال 1317در شهرستان قمصر از توابع کاشان در خانواده ای مذهبی و روحانی دیده به جهان گشود .

وی دارای سوابق انقلابی درخشانی است که منجر به ممنوع المنبر شدن او در سال های پایانی رژیم پهلوی شد.

وی از سال های 1358 تا 1385 امام جمعه گچساران بود.

تلاش برای تأسیس حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) و بی بی حکیمه خاتون (س) ، بنای مسجد صاحب الزمان (عج) و بنای حسینیه مسجد صاحب الزمان (عج) ، بنای مصلای بزرگ امام خمینی (ره ) و بنای مجتمع مسکونی پنج طبقه طلاب از فعالیت های او بود.

حجت الاسلام متقی کاشانی در کمک رسانی و تشویق جوانان به جبهه با تشکیل ستاد جبهه و جنگ در مسجد صاحب الزمان (عج) همت والا گمارد و برای از حمایت فرزندان دلیر رزمنده خود لحظه ای آرام ننشست.

وی در 17 اسفند سال 92 دار فانی را وداع گفت و در کنار گلزار شهدای شهر دوگنبدان به خاک سپرده شد.

آرامگاه حجت الاسلام متقی کاشانی در زادگاهش قمصر کاشان تدارک دیده شده بود اما به دلیل درخواست مردم گچساران در این شهرستان به خاک سپرده شد.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین