|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار، گفت :مسوولان بخش های آب و جهاد کشاورزی در مرکز استان کوتاهی کرده اند و چنانچه به موقع آب به مقدار مورد نیاز از سد پیشین رها سازی نشود عملا کشاورزی در باهوکلات نابود خواهد شد.
احمدعلی موهبتی روز شنبه در جمع شماری از مسوولان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و مسوولان شهرستان چابهار اظهار کرد: چنانچه در روزهای آینده آب به مقدار مورد نیاز از سد پیشین رها سازی نشود بیش از 100 تا 600 میلیارد تومان به کشاورزان باهوکلات چابهار زیان وارد خواهد شد.

وی افزود: بر اساس اعلام کارشناسان چنانچه در روزهای آینده آب به مقدار مورد نیاز از سد پیشین رها سازی نشود عملا کشاورزی در منطقه باهوکلات نابود و کشاورزان متضرر خواهند شد.

فرماندار چابهار با انتقاد از مسوولان آب منطقه ای و جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسوولان بخش های آب و جهاد کشاورزی در مرکز استان کوتاهی کرده اند.

یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار ، نیکشهر ، قصرقند و کنارک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان جملاتی هشدار آمیز ، نحوه مدیریت مدیران آب منطقه ای و جهاد کشاورزی را به چالش کشید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از فرماندار چابهار خواست با تصویب مصوبه کارگروه کشاورزی شهرستان در شورای تامین شهرستان زمینه بستر قانونی را برای برخورد قانونی و قضایی با مسوولان و کسانی که بی تدبیری کرده اند فراهم کند.

بر اساس مصوبه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان چابهار در آذر ماه مقرر شده است که امسال 33 میلیون متر مکعب آب سد پیشین برای کشاورزان باهوکلات چابهار رهاسازی شود که بر اساس گفته های مسوولان تاکنون حدود 20 میلیون متر مکعب رهاسازی شده و بر اساس دغدغه های خود در تلاش هستند به جهت کمبود بارش باران مقدار رهاسازی را کاهش دهند که این امر موجب شده است بحران جدی برای کشاورزان منطقه فراهم شود.

سد پیشین با ظرفیت 175 میلیون مترمکعب در منطقه پیشین شهرستان سرباز ساخته شده و برای تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی پایین دست این سد در بخش باهوکلات چابهار و تامین آب آشامیدنی چابهار و کنارک مورد استفاده قرار می گیرد.

شهرستان های سرباز، کنارک و چابهار در جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین