|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس آمار حدود سه میلیون زوج جوان در کشور از ناباروری رنج می برند.
دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر شنبه در حاشیه آیین افتتاح بیمارستان شهر آشخانه خراسان شمالی به خبرنگاران اظهار کرد: وزارت بهداشت برای تامین هزینه جراحی زوج های نابارور، سه طرح را شامل پرداخت تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض و تشکیل صندوق کمک به ناباروران در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: در مرحله اول برای اجرای طرح افزایش جمعیت در کشور شش هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود که دو هزار میلیارد ریال آن برای کمک به زوج های جوان دارای مشکل ناباروری در نظر گرفته شده بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به علت مشکلات مالی، تنها یک سوم از اعتبار پیش بینی شده در اختیار وزارتخانه قرار گرفت که دیگر اعتباری برای درمان ناباروری اختصاص داده نشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: اگر اعتبار دو هزار میلیارد ریالی پیش بینی شده برای کمک مالی به زوج های نابارور در اختیار این وزارتخانه قرار داده می شد، ما توان کمک 15 میلیون ریالی به این زوجها، برای حل مشکلات مالی آنان را داشتیم.

وی گفت: در شرایط فعلی زوج های نابارور در کشور به دلیل تنگناهای مالی، قادر به درمان ناباروری خود نیستند و ما باید به این گروه کمک مالی ارایه دهیم.

هاشمی پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها به زوج های جوان را از دیگر راهکارهای پیشنهادی این وزارتخانه برای تامین مالی درمان این گروه برشمرد.

وی تشکیل صندوق کمک به ناباروران را از دیگر پیشنهادهای این وزارتخانه برای کمک مالی به زوج های نابارور فاقد تمکن مالی اعلام کرد که باید از سوی خیرین ایجاد شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر ما به دنبال افزایش جمعیت و زاد و ولد هستیم باید در زمینه رفع مشکل ناباروری زوج های جوان اقدامات عملی موثری داشته باشیم.

هاشمی در مورد قرارگیری درمان زوج های نابارور در طرح تحول نظام سلامت گفت: برای این طرح نیازمند اعتبار حمایتی داریم و البته شرکت های بیمه نیز می توانند با پوشش بیمه ای خود در این حوزه، بخش زیادی از مشکلات مالی زوج های نابارور را رفع کنند.

وی اظهار کرد: ما در شرایط فعلی در قالب طرح تحول نظام سلامت، زایمان طبیعی را در بیمارستان ها رایگان کرده ایم و این برنامه باعث کاهش زایمان سزارین شده است.

وی گفت: اکنون 76 بیمارستان دولتی در سطح کشور در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان بهار آینده تمام این بیمارستان ها تکمیل، تجهیز و برای خدمات رسانی به مردم به دانشگاههای علوم پزشکی واگذار شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر روز شنبه برای افتتاح بیمارستان آشخانه، مرکز آموزشی، پژوهشی و بهداشتی درمانی زایشگاه بنت الهدی و مرکز بالینی دانشکده دندانپزشکی بجنورد به استان خراسان شمالی سفر کرد.

برای ساخت این فضاهای درمانی مجموعا افزون بر 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین