|
|
امروز: شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان اعلام کرد که ایران قصد دارد به کانون گردشگری حلال در جهان بدل شود که این مساله می تواند هر سال میلیون ها مسلمان را روانه کشورمان کند.
وی در حاشیه چهل و نهمین نمایشگاه گردشگری برلین (ITB) به خبرنگار ایرنا گفت که به طور جدی مساله گردشگری حلال را دنبال می کنیم.

مقام ارشد گردشگری ایران خاطر نشان کرد که کشورمان در حال حاضر بسیاری از اصول گردشگری حلال را با سرو گوشت حلال و عرضه نکردن مشروبات الکلی در اماکن رسمی رعایت می کند.

وی گفت که چنانچه بتوانیم تسهیلات ورزشی بیشتری را در اختیار گردشگران مسلمان زن قرار دهیم، در آن صورت یک مقصد بزرگ گردشگری برای گردشگران مسلمان از سراسر جهان اسلام خواهیم بود.

سلطانی فر گفت که همسایگان ایران، کانون تمرکز اصلی جذب گردشگران مسلمان به داخل کشور هستند.

وی با یادآوری اینکه ایران به طور جدی به همسایگان خود توجه دارد، افزود: یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در سراسر جهان زندگی می کنند که از این تعداد 270 تا 280 میلیون نفر شیعه هستند.

معاون رییس جمهوری کشورمان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد که چنانچه بتوانیم تنها 5 درصد از 200 میلیون جمعیت شیعه (بدون احتساب ایران) را جذب کنیم، در آن صورت 10 میلیون گردشگر جذب خواهند شد که این مساله برای ما بسیار حائز اهمیت است.

سلطانی فر در عین حال تاکید کرد که بازار دیگری که برای ایران بسیار مهم است، بازار اروپا و به ویژه آلمان است.

وی با یادآوری این نکته که گردشگران آلمانی همواره حضور بسیاری خوبی در ایران داشته اند، گفت که مقام های آلمانی و مسوولان تورهای گردشگری این کشور بسیار علاقمند هستند یک بار دیگر همکاری با ایران در زمینه گردشگری را تعمیق بخشند.

وی افزود: ما در اروپا به طور خاص سرمایه گذاری می کنیم، زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی اهداف ما برای جذب گردشگر به ایران هستند.

سلطانی فر با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه گردشگری سال جاری در برلین گفت که سطح حضور کشور در بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان در مقایسه با سال 2014 هفت برابر رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد که تعداد روادید صادر شده برای گردشگران آلمانی تا پایان سال جاری، به میزان 60 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش می یابد.

در همین حال، مارتین بوک رییس نمایشگاه گردشگری برلین در مصاحبه ای که ایرنا با وی انجام داد، بر علاقمندی بالای کشورش در شراکت با ایران تاکید کرد و گفت که داشتن ایران به عنوان یک کشور شریک، رویای بزرگ شخص من است و امیدوارم که بتوانیم روزی این رویا را به واقعیت بدل کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین