|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۶
کد خبر: ۴۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
نماینده دائم هند درسازمان ملل متحد خواستار مبارزه موثر سازمان ملل و نهادهای مرتبط با آن با تروریسم شد.
به نقل از خبرگزاری پی .تی آی هند ، آشوک موکرجی روز شنبه در سازمان ملل با تاکید بر تعهد کشور های عضو سازمان ملل در مبارزه با تروریسم اظهارکرد: نظام های حقوقی هر کشوری باید به اندازه کافی انعطاف پذیری لازم برای محاکمه و مجازات تروریست ها را داشته باشد.

وی با بیان اینکه تروریسم بزرگترین تهدید برای صلح بین المللی، امنیت و توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورها است تصریح کرد:هند از مقابله موثر سازمان ملل متحد، به ویژه بیش از 12 نهاد آن با تروریسم حمایت می کند.

نماینده دائم هند درسازمان ملل گفت که استفاده از حاکمیت قانون بهترین راه برای مقابله موثر با تروریسم به عنوان یک چالش بین المللی است.

وی افزود:سیستم های حقوقی هر کشوری باید با استفاده از معیار های حقوقی سازمان ملل در مبارزه مناسب علیه تروریسم، انعطاف پذیر باشند.

موکرجی گفت در حالی که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در نشست های مختلف در خصوص ضرورت جلوگیری از خشونت مرگبار سخن گفته است، اما تاکنون اقدام مشخصی برای دستیابی به این هدف تعیین نکرده است.

وی پیشنهاد کرد که به منظور کمک به کشورها در طراحی یک برنامه کاری چند ساله، دبیر کل سازمان ملل باید توصیه ها و دستور کار خود را در مبارزه موثر علیه تروریسم وافراط گری خشونت آمیز به کشور های عضو سازمان ملل اعلام کند.

نماینده دائم هند در سازمان ملل متحد در ادامه گفت:تهدیدی که از سوی شبه نظامیان تروریست خارجی اعمال می شود در اولویت قرار دارد و این موضوع به طور مستقیم به مرکز مبارزه با تروریسم در سازمان ملل متحد مربوط می شود.

وی پیشنهاد کرد که دامنه بررسی مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل به تمام کشورهایی که تحت تاثیر شبه نظامیان تروریست خارجی قرار دارند توسعه یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین