|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
کد خبر: ۴۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از افتتاح نخستین شهرک خودرویی در کشور خبر داد و گفت: این شهرک به زودی برای نمایشگاه داران اتومبیل افتتاح می‌شود.
رضا قدیمی مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در نشست خبری با موضوعیت سرزمین ایرانیان که امروز(شنبه) در ساختمان صنایع و مشاغل برگزار شد اظهار کرد:‌ شهرداری تهران طی دو سال گذشته با برگزاری نشستهای  متعدد در صدد بوده تا از مزاحمتهای نمایشگاه داران در سطح شهر جلوگیری کند و بر این اساس شهرک سرزمین ایرانیان در خارج از تهران احداث گردد.

وی ادامه داد: فعالیت نمایشگان داران در داخل شهر تهران تا پایان سال 94 به اتمام می‌رسد و آن‌ها باید به شهرک سرزمین ایرانیان جهت نمایشگاه داری مراجعه کنند.

قدیمی با بیان اینکه امسال تعدادی از نمایشگاه داران با اخطار سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل مواجه شدند تصریح کرد:‌ با همکاری پلیس راهور اقدام به برخوردهای جدی در خصوص پارک خودروها در پیاده روها کردیم و یا تعدادی از نمایشگاه‌ها پلمپ شدند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه تعدادی از نمایشگاه‌هایی که در شهر تهران فعالیت می‌کنند فاقد مجوز پروانه کسب هستند گفت: حداقل فضا برای راه اندازی نمایشگاه اتومبیل 100تا 150متر است اما برخی از نمایشگاه داران در فضای 30متری مشغول به فعالیت هستند و این نظر ما مزاحمت برای شهروندان تهران است.
وی افزود: در راستای خدمات رسانی به شهروندان خرید و فروش از سال 91 در برخی از مکان ها ممنوع شد و ما خود با افتتاح پنج مرکز خرید و فروش خودرو توانستیم با دلالان در سطح شهر تهران برخورد کنیم.
قدیمی با اشاره به افزایش ده برابری ظرفیت در مرکز خرید و فروش خودروی چیتگر تصریح کرد: این مرکز با 30هکتار مساحت توانسته خدمات دهی بسیاری را به شهروندان عرضه  کند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران 15رسته شغلی مربوط به خدمات دهی خودرو و در کنار آن خرید و فروش خودرو باید پدیدار می‌شد گفت: همانند تمام کلان‌شهرهای دنیا خرید و فروش خودرو باید به ورودی و خروجی شهرها منتقل شود به این منظور که هیچ استانداردی برای ارائه فعالیت نمایشگان داران در سطح شهر وجود ندارد.

قدیمی با اشاره به مزاحمت نمایشگاه داران  برای سایر شهروندان  اضافه کرد: نمایشگاه داران خیابان را به انحصار خود در آورده بودند و باعث ایجاد مزاحمت‌های متعدد برای افراد جامعه شده  بودند به همین منظور شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل اقدام به ساماندهی این نمایشگاه داران  کردند.

وی تاکید کرد: ‌شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل از تمامی بخش‌های  خصوصی برای احداث سرزمین ایرانیان دعوت به عمل آورده است و از تمامی نمایشگاه داران می‌خواهد که مهمان این سرزمین باشند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: تمامی خودروها می‌توانند بدون عوارض وارد این شهرک شوند و از امکانات موجود در این شهرک استفاده کنند و هم چنین به مدت 2سال هزینه انبار داری از این افراد گرفته نمی‌شو

و هم چنین به مدت 2سال هزینه انبار داری از این افراد گرفته نمی‌شود.
قدیمی با بیان اینکه پیست‌های استاندارد  خودرو برای انجام مسابقات در مرحله نهایی شدن است تصریح کرد:‌ این افراد می‌توانند در این شهرک از تمامی امکانات از جمله شماره گذاری خودرو، تست خودرو بهره مند شوند زیرا که در سرزمین ایرانیان مرکز پلاک گذاری  مستقر است و نمایشگاه داران در این مکان با هیچ گونه مشکلی مواجه نمی‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به دنبال ساماندهی این شهر است گفت: همان گونه که سال‌های گذشته بسیاری از اصناف مزاحم شهر تهران را به خارج از  شهر انتقال دادیم برای انتقال این نمایشگاه داران  هم هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: نمایشگاه دارانی می‌توانند در شهرک سرزمین ایرانیان فعالیت کنند که پروانه کسب آن‌ها فعال و در تهران خرید و فروش خودرو داشته‌اند.

قدیمی با اشاره به امکانات در نظر گرفته شده برای خانواده ها افزود: این شهرک از امکاناتی همچون پارک‌ آبی، پیست اتومبیل رانی، زمین گلف، چهار هتل تشکیل و...تشکل شده است که می تواند خانواده‌ها را درطول روز سرگرم کند.
وی با تاکید بر اینکه در راستای جلب رضایت شهروندی اقدام به جمع آوری خودروها در پیاده روها کرده‌ایم تا به امروز 600خودروی صفر از جلوی مغازه‌ها جمع آوری شده است.
قدیمی یادآور شد: اتومبیل فروشان اگر تغییر شغل دهند می‌توانند در شهر تهران بمانند در غیر این صورت باید به شهرک سرزمین ایرانیان نقل مکان کنند.
*سالانه 60هزار خودرو به کشور وارد می‌شود
در ادامه این مراسم موسوی سرمایه گذار و موسسه پروژه سرزمین ایرانیان با بیان اینکه سالانه 60هزار خودرو به کشور وارد می‌شود گفت: مهم ترین مسئله‌ای که در ورود این خودروها به کشور وارد می‌شود مسئله پرداخت عوارض گمرگی است که آن‌ها با ورود به این شهرک می‌توانند آن را حل کنند.
وی ادامه داد: با انتقال این نمایشگاه داران به شهرک سرزمین ایرانیان می‌توانیم سفرهای درون شهری را کاهش و از مزاحمت‌های صنف اتومبیل داران جلوگیری کنیم.
موسوی با اشاره به پروژه سرزمین ایرانیان تصریح کرد: این پروژه از سال 88آغاز به کار کرده است و هم اکنون دو واحد مربوط به نمایشگاه داران در آستانه افتتاح است.
سرمایه گذار و موسسه پروژه سرزمین ایرانیان گفت:‌این شهرک هیچ گونه آلایندگی برای شهرتهران ایجاد نمی‌کند و تنها برای رفع مزاحمت‌های نمایشگاه داران احداث شده است.
موسوی با بیان اینکه حجم واردات خودرو از گمرک بسیار زمان بر است اضافه کرد: سرزمین ایرانیان واردات خودرو را در شهر تهران در  گمرگ در یک روز انجام می دهد که این امر بهترین موقعیت برای صنف اتومبیل داران است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین