|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۲
کد خبر: ۴۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
رییس جمهوری در پیامی فرا رسیدن روز ملی کشور آفریقایی غنا را به « جان درامانی ماهاما»، رییس جمهوری، دولت و ملت این کشور تبریک گفت.
رییس جمهوری در پیامی فرا رسیدن روز ملی کشور آفریقایی غنا را به « جان درامانی ماهاما»، رییس جمهوری، دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به رییسی جمهوری غنا به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای جان درامانی ماهاما

رییس جمهوری غنا

فرا رسیدن روز ملی کشورتان را به جناب عالی، دولت و ملت غنا صمیمانه تبریک می گویم.

امیدوارم در سایه اراده و تلاش های مسئولین دو کشور روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا، بیش از گذشته گسترش یابد.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و نیکبختی دولت و ملت غنا را مسالت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران»

استعمار سرزمین غنا از قرن پانزدهم میلادی با ورود پرتغالی ها به این کشور آفریقایی آغاز شد. پس از پرتغال، این سرزمین که به سرزمین طلا شهرت یافته بود، تحت استعمار انگلستان قرار گرفت. اما قیام‏های استقلال طلبانه مردم غنا در اواسط قرن بیستم، مقدمات خودمختاری این کشور را فراهم کرد. به دنبال این قیام‏ها، نخستین انتخابات عمومی در غنا برگزار شد و قوام نکرومه به نخست وزیری رسید. او در 6 مارس 1957م غنا را مستقل اعلام کرد و در سال 1960 آن را جمهوری خواند.

کشور غنا 238/537 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 20 میلیون نفر جمعیت دارد. دارای نژاد سیاه و زبان انگلیسی می‏باشد و پیش‏بینی می‏شود که جمعیت آن تا سال 2025میلادی به بیش از 36 میلیون نفر برسد.

این کشور با نظام سیاسی جمهوری چند حزبی با یک مجلس قانون‏گزاری اداره می‏شود. واحد پول آن سدی و پایتخت آن شهر اکرا است. از شهرهای مهم آن کوماسی و تمالی است. 6 مارس سال‏روز استقلال این کشور از انگلستان و روز ملی غنا نیز می‏باشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین