|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
فرهادی تاکیدکرد: همت ها و باکری ها از دانشگاه ها برخاستند و فرهنگ دانشجو با فرهنگ شهادت نه تنها از یکدیگر متفاوت نبوده، بلکه یکی هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : شهادت راه پیشرفت کشور را باز می کند و شهدای دانشجو، علم، عقلانیت و حماسه را با یکدیگر پیوند زدند.

 محمد فرهادی امروز شنبه در کنگره ملی شهدای دانشجو در تالار علامه امینی دانشگاه تهران اظهار داشت: هرگاه قلم و قدم ناتوان می شوند شهادت راه پیشرفت و تعالی را باز می کند.

وی دراین همایش که هم اکنون در حال برگزاری است، تصریح کرد شهدای دانشجو در ایران چه در زمان انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس در سه سنگر علم، مقابله با نفس و حماسه پیروزمندانه و آبرومندانه به پیروزی رسیدند.

عضو کابینه تدبیر و امید ، علم و شهادت را معرفت آور توصیف کرد و گفت: شهید با خون خود زمینه پویایی جامعه را فراهم می کند و این گونه نیست که خون شهید به هدر رود بلکه هر قطره خون یک شهید به هزاران قطره تبدیل و به پیکر جامعه وارد می شود.

فرهادی تاکیدکرد: همت ها و باکری ها از دانشگاه ها برخاستند و فرهنگ دانشجو با فرهنگ شهادت نه تنها از یکدیگر متفاوت نبوده، بلکه یکی هستند.

وزیر علوم ، پاسداری از خون شهدا به ویژه شهدای دانشجو را وظیفه ای دینی و اجتماعی خواند و افزود: در زمان دفاع مقدس وزیر آموزش عالی بودم و از نزدیک مشاهده کردم که دانشجویان ما در خط مقدم جبهه نیز وظیفه علم آموزی خود را فراموش نکرده و بسیاری از اساتید در جبهه ها کلاس درس برگزار می کردند.

در دوران دفاع مقدس دانشگاه های کشور بیش از شش هزار شهید دانشجو را تقدیم کشور کردند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین