|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۶۰ سنت افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال به ۶۱ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسید.
به نقل از رویترز، در حالی که درگیری ها در لیبی و عراق نگرانی ها از اختلال در تولید نفت را افزایش داده است، قیمت نفت برنت امروز به حدود 61 دلار رسید. این در حالی است که تجار به دقت در حال رصد کرد تحولات مذاکرات هسته ای ایران و 6  قدرت جهانی هستند.
درگیری ها در شمال شرق عراق، یعنی جایی که تروریست های داعش میادین نفتی را به دلیل جلوگیری از پیشروی نیروهای دولتی به آتش کشیده اند، بالا گرفته است. این تحولات موجب تشدید وضعیت امنیتی و بسته شدن 11 میدان نفتی در عراق شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 60 سنت افزایش به 61 دلار و 8 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 30 سنت افزایش به 51 دلار و 6 سنت رسید.
نگرانی ها در مورد عرضه نفت خاورمیانه به افزایش شکاف قیمت بین نفت برنت و نفت خام آمریکا کمک کرده است. فاصله قیمت بین این دو شاخص نفتی روز پنجشنبه حدود یک دلار افزایش یافت و به 10 دلار رسید.
تاماس وارگا، تحلیلگر نفتی در لندن در این باره گفت: «درگیری ها در اطراف میادین نفتی لیبی و عراق نگران کننده است... نگرانی های جدی در مورد عرضه نفت این کشورها وجود دارد.»
سرمایه گذاران همچنین به دقت در حال رصد کردن مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 هستند و به علاوه در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا و تعداد سکوهای حفاری نفت در این کشور در روز جمعه اند.
دیپلمات های غربی می گویند، نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات هسته ای با تهران مشاهده می شود. هرگونه نشانه ای مبنی بر انعقاد توافق می تواند منجر به سرازیر شدن حجم  بیشتری از نفت ایران به بازارهای جهانی شود.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته که اعمال برخی محدودیت ها بر بخش هایی از برنامه هسته ای کشورش برای مدت 10 سال ممکن است قابل پذیرش باشد، هرچند که وی از پرداختن به جزئیات این مسئله امتناع کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین