|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
معاون وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه قول داد که واشنگتن فشار بر روسیه را از طریق تحریم‌های اقتصادی حفظ خواهد کرد تا مسکو رویکرد خود در قبال اوکراین را تغییر دهد.
به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا قول داد که واشنگتن فشار خود بر روسیه را از طریق تحریم های اقتصادی ادامه خواهد داد تا روش خود در قبال بحران اوکراین را تغییر دهد. وی البته احتمال ارسال سلاح به اوکراین را رد کرد و گفت: مسکو به راحتی قادر خواهد بود تا سلاح های بیشتری را به اوکراین بفرستد.

در حالی که دولت اوکراین و استقلال طلبان شرق این کشور یکدیگر را به نقض آتش بس شکننده متهم می کنند، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و رهبران اروپایی در حال بررسی و ارزیابی گام های بعدی برای متوقف کردن درگیری نظامی در شرق اوکراین هستند. در این درگیری ها که از آوریل گذشته آغاز شده تاکنون حدود 6 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

مقام های آمریکایی و اروپایی نگران این مساله هستند که ارسال سلاح به کی یف موجب تشدید درگیری ها در شرق اوکراین شود. برخی نمایندگان آمریکایی از دولت اوباما خواسته اند تا برای جلوگیری از آنچه که تجاوز روسیه می دانند، سلاح در اختیار دولت اوکراین قرار دهد.

آنتونی بلینکن در مصاحبه با رادیو دی ال اف آلمان تاکید کرد که ما باید فشار را بر روسیه افزایش دهیم تا مسکو برای تغییر مسیر خود در قبال اوکراین، متقاعد شود. اوکراین نیاز دارد تا بتواند از خودش دفاع کند و آمریکا پیش از این کمک های غیر کشنده در اختیار کی یف قرار داده است که شامل آموزش نیروهای اوکراینی بوده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال ارسال سلاح به اوکراین گفت که وی بر این باور نیست که یک راهکار نظامی برای بحران اوکراین وجود دارد. ما می دانیم که اگر فناوری دفاعی بیشتری به اوکراین ارسال کنیم، روسیه به سادگی می تواند با ارسال دو ، سه یا چهار برابر آنچه که ما ارسال می کنیم، با این اقدام مقابله کند.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین