|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواهان افزایش دستمزد دستیاران شد و دریافت مبلغ ۶۰۰ هزار تومان را برای این افراد ناچیز خواند و گفت: زوج‌هایی هم که مشغول گذراندن دوره دستیاری در دو شهر هستند و فرزند نیز دارند باید به یک شهر منتقل شوند.
حسینعلی شهریاری ضمن قدردانی از فعالیت این افراد به واسطه ماموریت‌های خطیری که برعهده دارند، اظهار داشت: اکثریت مجلس شورای اسلامی همراه سیاستگذاران حوزه بهداشت و درمان است و اگر انتقادی هست از سر دلسوزی است.

وی با تاکید بر اینکه بارها از دولت تدبیر و امید به جهت در اولویت قرار دادن مسئله سلامت قدردانی کرده است، افزود: همین منابع به دولت قبلی هم داده شده بود اما متاسفانه چون اعتقادی به این مسئله نداشتند منابع را در اختیار قرار نمی‌دادند و در این خصوص دو مورد از تخلفات صورت گرفته را به قوه قضائیه نیز در آن زمان منعکس کرده بودیم.

شهریاری در بخش دیگری از سخنانش از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست ارتباط خود را با نمایندگان مجلس و نمایندگان حوزه انتخابیه شهرهای خود قوی تر کنند.

وی افزایش تعامل و قوی تر شدن ارتباط میان نمایندگان و روسای دانشگاه‌ها را موجب کاهش فشارها بر کمیسیون بهداشت و حتی وزارت بهداشت دانست و گفت: در حال حاضر هماهنگی خوبی میان کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت وجود دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت همچنین مروری بر تفاوت میان ارزش‌های مورد توجه اساتید پزشکی در گذشته و حال داشت و خواهان توجه جدی‌تر اساتید به اخلاق پزشکی وتربیت دانشجویان با تاکید بر این ارزش‌ها شد و تحقق این مهم را نیازمند بازنگری جدی و انجام اقدامات فرهنگی دانست.

شهریاری همچنین در خصوص قانون برنامه پنجم و تاکید مداوم عده ای بر لزوم اجرای قانون، گفت: قانون برنامه پنجم ایده آل ما بود که آن را مطرح کردیم و حال اما باید دید آیا برخی قوانین مطرح شده با توان اجرایی کشور قابل اجراست یا خیر؟ ما اغلب آرزوهایمان را قانون می‌کنیم و باید از این رو بازنگری نیز در برنامه ششم صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص پیشنهاد تخصیص بودجه دانشگاه‌ها به صورت مستقل به خود استان‌ها و شهرستان‌ها نیز گفت: در این صورت چگونه می‌توان از خود وزارت بهداشت و وزیر انتظار پاسخگویی داشت؟ در شرایطی که بودجه در اختیار وی برای تصمیم گیری نبوده است.

وی همچنین از روسا و معاونت آموزشی دانشگاه‌ها درخواست کرد، زوج‌هایی که مشغول گذراندن دوره دستیاری در دو شهر مختلف هستند و ممکن است فرزندی نیز داشته باشند به یک شهر منتقل کنند و این امر در راستای توجه به مسئله کیان خانواده و مسائل فرهنگی در دانشگاه‌هاست، همین امر در مورد انتقال تک فرزندان خانواده شهدا نیز باید صورت پذیرد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنانش در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، خواهان افزایش دستمزد دستیاران شد و دریافت مبلغ 600 هزار تومان را برای گذران امور این افراد ناچیز خواند و گفت: در این صورت این عده ناچار به فعالیت در بیرون هستند و آن گونه که باید با فراغ بال به آموزش و کسب مهارت نمی‌پردازند.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های دکتر هاشمی، فعالیت‌های وی را تنها با انگیزه و عشق به خدمت ممکن دانست و ابراز امیدواری کرد وی بتواند با گام‌های استوار حوزه سلامت را ارتقا بخشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین