|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۴
کد خبر: ۴۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
خطیب نماز جمعه تهران گفت: نکته‌ای که توسط مستکبرین مطرح می‌شود این است که ایران برای جهان تهدید است،‌ در حالی که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و از اول آن را نشان داده است.
حضرت آیت الله امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به داستان موسی بن‌عمران و شعیب در قرآن و اهمیت راستگویی اظهار داشت: پیامبر خدا معلم تربیت است و نماز جمعه نور است و باید از نور بهره گرفت.

وی ادامه داد: لزوم توجه به مسجد، قرآن و توجه به خدا بسیار ارزشمند بوده و باید به دنبال این نور برویم و در ایام فاطمیه باید اسوه‌مان در زندگی فاطمه (س) باشد، همان طور که اسوه حضرت ولی عصر (عج) فاطمه است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این که دختران و زنان مسلمان باید از فاطمه (س) الگو بگیرند و فاطمه (س) نماد نور و عفت است، تأکید کرد: باید به دنبال نور فاطمه (س)و معارف اسلامی برویم و وضعیتی که با کمال تأسف دیده می‌شود، مورد پذیرش حضرت فاطمه (س)نیست و بیاییم خود را با آن نور تطبیق دهیم.

حضرت آیت الله امامی‌کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در کنگره و پیگیری پروژه ایران‌هراسی توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: ایران در 36 سال بعد از انقلاب هیچ گاه خطر نبوده و به هیچ کشوری حمله نکرده و این کشور بر اساس اسلام و قانون اساسی تعریف شده و از هر گونه ظلم بیزار است و بر اساس عدالت، امنیت و آزادی استوار است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای 1+5 و ایران و سازوکار مذاکرات تصریح کرد: اگر 1+5 با ایران به توافق رسیدند، طرفین برده‌اند و مذاکره برد – برد بوده و اگر به نتیجه نرسیدند، مذاکرات برد – باخت بوده و ایران برده و 1+5 باخته است و این نشان از منطق اصولی جمهوری اسلامی ایران دارد.

آیت الله امامی‌کاشانی با اشاره به موضع اصولی وزارت خارجه و موضع مستحکم مقام معظم رهبری و انسجام ملی در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد: اگر ایران حتی به نتیجه نرسد هم برد کرده و نتانیاهو که فکر می‌کند می‌تواند به ایران فشار بیاورد، این آرزو را به گور خواهد برد و نه فقط رژیم صهیونیستی، بلکه عمال ضعیفش در منطقه هم به این وضعیت دچار خواهند شد.

وی یادآور شد: نکته‌ای که توسط مستکبرین مطرح می‌شود این است که ایران برای جهان تهدید است،‌ در حالی که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و از اول آن را نشان داده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بودجه سال جدید و عدم اتکای این بودجه به درآمدهای نفتی و شکست سیاست‌های رژیم صهیونیستی در این حوزه تأکید کرد: آن‌ها مطرح می‌کنند که ایران تهدید برای جهان است که این گونه نیست و آن یک میلیون نفری که دست اندرکاران و سردمداران دولت‌های استکباری‌اند و کسانی که داعش‌ها و طالبان‌ها را ایجاد می‌کنند و حرکت‌های نظامی علیه دنیا انجام می‌دهند و کاریکاتور رسم می‌کنند تا در دنیا اسلام‌هراسی کنند، این‌ها جنایتکارند.

آیت الله امامی‌کاشانی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و توجه به حرکت فرهنگی و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان دنیا تأکید کرد: نتانیاهو همواره دنیا را به ایران‌هراسی متوجه می‌کند که البته تو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدام کردی و شما و عمال بی‌عرضه و کثیف تهدید هستید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین