|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
بر اساس آمارهای منتشر شده توسط دولت آلمان بیشترین صادرات سلاح برلین به عربستان سعودی انجام گرفته و این کشور بزرگترین خریدار فناوری‌های تسلیحاتی آلمان است.
به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، دولت آلمان برای اولین بار جزئیاتی درباره مجوزهای صادرات تسلیحات تصویب شده توسط شورای امنیت فدرال خود در دوره حدود دوازده سال گذشته را منتشر کرد که نشان می دهد بیشترین صادرات تسلیحات آلمان به عربستان سعودی بوده است.

به گزارش روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، بین سال های 2002 و 2005 و تحت دومین دوره صدر اعظمی گردهارد شرودر در دولت ائتلافی قرمز- سبز 68 مجوز صادرات تسلیحات تصویب شد. تحت اولین دولت ائتلاف بزرگ آنگلا مرکل در سال های بین 2005-2009 چهل و هشت مجوز صادرات تسلیحات از طرف شورای امنیت فدرال تصویب شد.

بر اساس این گزارش تحت دولت ائتلافی سیاه-زرد به رهبری مرکل در سال های 2009 تا 2013 حدود 56 تانک لئوپارد به عربستان سعودی فروخته شد.

شورای امنیت فدرال آلمان از اعضای کابینه تشکیل شده که درباره صادرات تسلیحات به کشورهای جهان سوم تصمیم گیری کرده و بخصوص برای تصمیم گیری های حساس در موارد خاص تشکیل جلسه می دهد.

بر اساس این گزارش بزرگترین خریدار فن آوری تسلیحات آلمان عربستان سعودی است؛ بیش از بیست و هشت درصد مجوزهای صادرات تسلیحات آلمان مربوط به عربستان سعودی بوده است که همواره خبرهای زیادی از نقض حقوق بشر در این کشور تیتر مطبوعات و رسانه ها است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین