کد خبر: ۴۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
پلیس فیلیپین روز جمعه از ربوده شدن دو معلم به وسیله اعضای گروه تروریستی ابوسیاف خبر داد که تاکنون میلیون ها دلار از این راه اخاذی کرده اند.
پلیس فیلیپین اعلام کرد اعضای گروه تروریستی ابوسیاف دو معلم یک مدرسه دولتی را روز گذشته در شهر ساحلی تالوسان در استان زامبوانگا سیبوگای در جزیره میندانائو ربودند.

تحقیقات پلیس فیلیپین به نوشته تارنمای روزنامه فیل استار نشان می دهد قربانیان هنگانی که با موتورسیکلت در مسیر مدرسه بودند به وسیله 6 عضو گروه تروریستی ابوسیاف ربوده شدند.

قربانیان به زور به یک قایق موتوری منتقل و تروریست ها از منطقه دور می شوند.

تاکنون ربایندگان تقاضایی را مطرح نکرده اند.

پلیس خواهر یکی از متهمان گروه تروریستی ابوسیاف را که در ربودن این معلم ها دست داشته، بازداشت کرده است.

گروه تروریستی ابوسیاف گروگان های فیلیپینی و خارجی خود را در جنگل ها به ویژه جنگل های سولو در مناطق جنوبی فیلیپین نگهداری می کند.

گروه تروریستی ابوسیاف25 مهر ماه دو گروگان آلمانی خود را پس از دریافت باج پنج میلیون و 700 هزار دلاری آزاد کرد.

برخی اطلاعات نشان می دهد تروریست های ابوسیاف که با گروه تروریستی داعش همکاری دارند هم اکنون بیش از 15 گروگان اروپایی، ژاپنی، فیلیپینی و مالزیایی در اختیار دارند.

گروه تروریستی داعش طی سال های گذشته بین 35 تا 45 میلیون دلار فدیه یا سربها بابت گروگان های خود دریافت کرد و گروه تروریستی ابوسیاف نیز به جز دریافت باج پنج میلیون و 700 هزار دلاری بابت آزادی دو گروگان آلمانی، طی سال های اخیر حدود یک و نیم میلیون دلار باج گرفته است.

در عملیات اخیر ارتش فیلیپین در جنوب این کشور بر ضد تروریست ها، 24 عضو ابوسیاف کشته و 27 نفر دیگر مجروح شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین