|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
صدر گفت: مشکلات تولید با ادامه قاچاق کالا و واردات بی رویه از چین، امکان رقابت را از تولیدکننده داخلی گرفته و تولید داخلی هر روز ضعیف تر شده و واسطه‌ها و دلال‌ها هر روز موفقتر از قبل می‌شوند.
به نقل از  ستاد خبری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر، مهران صدر، مدیر تولیدی ورتا در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: مشکلات تولید همچنان وجود دارد زیرت جلوی قاچاق کالا گرفته نمی شود. واردات بی رویه که به دلیل تولید انبوه چین با قیمت تمام کمتری وارد کشور می‌شوند، قابلیت رقابت را از تولیدکننده داخلی گرفته است به همین خاطر تولید داخلی هر روز ضعیف تر می شوند و واسطه ها و دلال ها هر روز موفقتر از قبل می شوند.

این تولید کننده تصریح کرد: آزاد شدن واردات از ترکیه چند جنبه دارد که باید به آن توجه کرد. اگر سیاست های کلان کشور به سمتی برود که کشورهایی نظیر ترکیه وارد بازار مصرف به صورت رسمی شوند باید امکان همکاری تولیدداخلی با کمپانی های خارجی فراهم شود در غیر اینصورت تولید ملی نابود خواهد شد.

صدر ادامه داد: مانتو یک لباس محلی است اما با این حال 60 درصد آن از چین و ترکیه وارد می شود لذا اگر شاهد تعامل مناسب با این بخش نباشیم همین تولیدکننده های قلیل نیز ورشکست می شوند به همین خاطر برای اجرای چنین سیاست هایی باید درست برنامه ریزی کنیم.

او درباره همکاری طراحان با تولیدکنندگان گفت: ما معتقد به همکاری با طراحان هستیم و از دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته بهره می بریم اما هنوز بحث کپی موجود است و کمتر کسی از خلاقیت فارغ التحصیلان این رشته بهره می برد. این تولید کننده توضیح داد:ما در عرصه پوشاک چندان پیشرو نیستیم ضمن اینکه صنعت نساجی ما طی سال های اخیر کمتر فعال دیده شده است به همین خاطر طراحان ما نیز خوراک برای تولید بهتر ندارند و به سمت کپی تمایل یافته اند اما کسانی که کار خلاقانه ارائه می کنند نیز چندان دیده نمی شوند و  از ایده آنها چندان استفاده نمی شود.

این تولید کننده درباره برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر بیان کرد: از اینکه تعامل برای ارائه غرفه ها و جاگذاری مناسب داشتیم، بسیار راضی هستیم اما هنوز در بخش فروش با استقبال چندانی رو به رو نشده‌ایم.

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره مد و لباس فجر تا 16 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌ها ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین