|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران گفت: تمامی عمل های کاشت حلزون شنوایی در کشور با موفقیت انجام می شود.
حسام الدین امام جمعه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل دقت نظر در انتخاب بیماران نیازمند کاشت حلزون شنوایی در کشور، موفقیت این عمل به صد درصد رسیده است و کمتر پیش می آید این عمل بدون موفقیت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: آمار کاشت حلزون در کشور و مقایسه آن با آمار بین المللی نشان دهنده تطبیق این آمار با آمار جهانی است و عدم موفقیت احتمالی این عمل ها نیز همین گونه است.

مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران گفت: عمل کاشت حلزون شنوایی در کشور برای بیمارانی از سایر کشورها از جمله عراق، آذربایجان، امارات و روسیه نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: سالانه به طور متوسط هزار تا یکهزار و 500 عمل کاشت حلزون شنوایی در سطح کشور انجام می شود.



**فعالیت 16 مرکز کاشت حلزون شنوایی در کشور

این متخصص کاشت حلزون شنوایی گفت: هم اکنون عمل کاشت حلزون شنوایی در کشور در 11 مرکز دولتی و پنج مرکز خصوصی انجام می شود.

وی بیان کرد: افرادی که نخواهند در نوبت عمل در مرکز دولتی باشند امکان انجام این عمل در مراکز خصوصی نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: مراکز موجود به خوبی جوابگوی نیازهای کشور هستند و در حال حاضر برنامه ای برای توسعه این مراکز در کشور نداریم.

امام جمعه گفت: الزام داریم که آخرین تکنولوژی ها در زمینه کاشت حلزون شنوایی را در کشور به کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه درباره نوع پروتزهای مورد استفاده در عمل کاشت حلزون شنوایی نیز از دنیا عقب نیستیم افزود: هم اکنون سه نوع برند مورد تایید سازمان بهداشت غذا و داروی آمریکا در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: از آنجا که تجهیزات مربوط به کاشت حلزون شنوایی به طور کامل در حوزه پزشکی قرار دارد تحریم ها در این راستا تاثیر نداشته است.

مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران گفت: با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی بودجه مستقلی در هر سال برای خرید پروتز کاشت حلزون شنوایی در کشور اختصاص می یابد.



**بیمه های تکمیلی عمل کاشت حلزون شنوایی را پوشش نمی دهند

وی عنوان کرد: هم اکنون بیمه های تکمیلی عمل کاشت حلزون شنوایی را پوشش نمی دهند.

وی گفت: در حال حاضر هیات امنای صرفه جویی ارزی و بهزیستی مبلغی از هزینه کاشت حلزون شنوایی را پرداخت می کنند که لازم است بیمه ها برای خرید قطعات و لوازم مورد نیاز این بیماران توجه بیشتری را داشته باشند.

امام جمعه خاطرنشان کرد: به هر میزان که امکانات به مراکز کاشت حلزون شنوایی افزایش یابد قابلیتت جذب آنها در مراکز وجود دارد.

وی بیان کرد: دوره های آوزشی، رفاهی و پشتیبانی های بعدی از بیماران نیازمند اختصاص امکانات بیشتر به مراکز کاشت حلزون شنوایی است.



**فراوانی ناشنوایی در کشور متفاوت است

مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران گفت: فراوانی ناشنوایی در نقاط مختلف کشور متفاوت است و در استان هایی که ازدواج های سنتی و قبیله ای بیشتر و عوامل ژنتیکی نیز وجود دارد میزان ناشنوایی بیشتر است.

وی افزود: اما در برخی نقاط کشور تعداد ناشنوایان قابل توجه نیست.

وی گفت: در جانمایی مراکز کاشت حلزون شنوایی در کشور به میزان فراوانی ناشنوایی در این مناطق توجه شده است.

امام جمعه تصریح کرد: کرمان یکی از استان هایی است که تعداد ناشنوایان در آن زیاد بوده است.



**سن تشخیص بیماری ناشنوایی در کشور کاهش یافت

مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران بیان کرد: با تلاش های انجام شده، سن تشخیص بیماری ناشنوایی یا کم شنوایی در کشور از دو و نیم سال به شش ماه کاهش یافته است.

وی گفت: هم اکنون در تشخیص زودرس و به موقع بیماری های کم شنوایی و ناشنوایی در افراد مشکلی نداریم و با غربالگری های انجام شده در این زمینه از دنیا عقب نیستیم.

وی تاکید کرد: هرچه تشخیص بیماری های کم شنوایی و ناشنوایی در سنین پایین تر انجام شود نتیجه اقدامات درمانی نیز موثرتر خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین