|
|
امروز: دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا(ایی ایی اِی اس) رایزنی‌های شش مذاکره‌کننده بین‌المللی درباره برنامه هسته ای ایران در مونترو سوئیس را تحسین کرد.
به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ایی ایی اِی اس در بیانیه ای اعلام کرد: مدیران سیاسی گروه 1+5 و ایران در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای پیدا کردن یک راه حل جامع برای مسئله هسته ای ایران، روز پنجم مارس نشست یک روزه ای را در مونترو برگزار کردند.

در این بیانیه آمده است: این نشست در پی نشست‌های دوجانبه متعدد اعضای 1+5 با ایران و با حضور "هلگا اشمیت" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دوم تا پنجم مارس برگزار شد.

بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: این نشست‌ها سازنده و مفید بود. یک سری پیشرفت‌ها حاصل شد و درباره برخی مسائل تفاهم بهتری به دست آمد. 1+5 و ایران به تلاش در زمینه برطرف کردن شکاف‌های باقی مانده ادامه خواهند داد و به زودی مجددا تشکیل جلسه می‌دهند.

یک منبع در هیئت ایرانی گفت: ضرب الاجل رسیدن به توافق بین 1+5 و ایران درباره برنامه هسته ای تهران پایان ماه ژوئن است نه پایان مارس.

وی افزود: ما با جدیت در حال تلاش هستیم، پیشرفت‌هایی به دست آمده است ولی باید به خاطر داشت که این ضرب الاجل در پایان ژوئن منقضی می‌شود.

این منبع گفت: دور بعدی گفتگوها قرار است 15 تا 20 مارس برگزار شود. اگر لازم باشد ممکن است این دور از گفتگوها بیشتر ادامه پیدا کند.

1+5(متشکل از آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه به همراه آلمان) و ایران در نوامبر 2014 در وین توافق کردند که ضرب الاجل رسیدن به توافق را تا 30 ژوئن 2015 تمدید کنند.

بر این اساس طرفین باید تا پایان ماه مارس درباره این مسئله به یک توافق سیاسی برسند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین