|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
مدرس روزنامه نگاری توجه به نیازهای مخاطبان و انعکاس سخن مردم را زمینه ساز تقویت جایگاه رسانه ها در کشور خواند و گفت: مردم باید خود را در میان مطالب رسانه ها و نشریات پیدا کنند.
احمد توکلی ، پنجشنبه در کارگاه تخصصی روزنامه نگاری که با موضوع شیوه های مدرن خبرنویسی با حضور 80 نفر از خبرنگاران رسانه های استان فارس در شیراز برگزار شد ، افزود: زمانی که همان خبر بخش های مختلف خبری تلویزیون روز بعد در روزنامه ها انعکاس یابد، مردم از خود می پرسند که چرا روزنامه بخوانند.

وی اظهارکرد:دلیل این که مردم به روزنامه ها و رسانه ها اقبال نشان نمی دهنداین است که خود را و نیازهایشان را در این رسانه ها نمی بینند.

مدرس روزنامه نگاری گفت: همچنان که رسانه ها سخن مسوولان را انعکاس می دهند باید انعکاس دهنده سخن مردم نیز باشند و آنچه را که به منافع مردم باز می گردد را بیشتر منتشر کنند تا افزایش شمار بازدیدکنندگان سایت های خبری و همچنین شمارگان مطبوعات را شاهد باشیم.

توکلی با اشاره به دشواری های انتشار رسانه به لحاظ مسائل مالی و اقتصادی گفت: تا زمانی که رویکرد برخی روزنامه ها در انعکاس خبرها و رویدادها به شیوه کنونی و متاثر از وابستگی به سازمان ها و افراد خاص باشد، نشریات در کشور در وضعیت کج دار و مریز به سر می برند.

مدرس روزنامه نگاری با اشاره به وجه غالب استفاده رسانه های کشور از سبک خبری هرم وارونه گفت: تنظیم خبر به شیوه 'وی گفت' و 'وی افزود' در کشورهای غربی به عنوان کشورهای مبدا روزنامه نگاری منسوخ شده است و از این رو، خبرنگاران باید بسته به نوع اخبار و رویدادها، از سبک های مدرن خبری برای پاسخ به نیازهای خبری مخاطبان بهره گیرند.

توکلی در این زمینه به معرفی آخرین سبک های خبری رایج در رسانه های معتبر دنیا مانند سبک ساعت شنی، سبک وال استریت ژورنال و سبک فهرستی و همچنین آسیب شناسی برخی اخبار در رسانه ها پرداخت.

کارگاه تخصصی روزنامه نگاری صبح پنجشنبه با حضور حدود 80 تن از خبرنگاران، عکاسان، دبیران مطبوعات و خبرگزاری های استان فارس در تالار سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان فارس آغاز شد و عصر پنجشنبه خاتمه یافت.

این کارگاه تخصصی را خانه مطبوعات فارس با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان و روزنامه همشهری برپا کرد.

بنا بر اعلام خانه مطبوعات فارس، نشست هم اندیشی با حضور مدیران مسوول، سردبیران و دبیران تحریریه خبرگزاری ها و مطبوعات فارس و سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و احمد توکلی مدرس روزنامه نگاری با هدف دانش افزایی در حوزه تیتر نویسی و مدیریت رسانه در تالار حافظ شیراز برگزار می شود.

احمد توکلی دانش آموخته رشته روزنامه نگاری و ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی است و مدرک دکترای تخصصی خود را در رشته مدیریت رسانه از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده است.

تدریس در عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در رشته ارتباطات، دانشکده خبر (خبرگزاری جمهوری اسلامی)، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها از سوابق علمی و آموزشی این استاد دانشگاه است.

سوابق مطبوعاتی و رسانه ای توکلی عبارت است از: روزنامه جمهوری اسلامی از سال 1360 (آخرین سمت عضو شورای سردبیری)، روزنامه ایران (از اعضای پایه گذار تحریریه روزنامه ایران) معاون سردبیر و سردبیر صفحات میانی، مدیر اجرایی انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، روزنامه ایران ورزشی (مدیر مسوول و سردبیر)، معاون سردبیر همشهری محله (از بنیان گذاران)، سردبیر خبرگزاری شانا وابسته به وزارت نفت،معاون سردبیر در بخش خبر روزنامه همشهری، سردبیر روزنامه تهران امروز (از بنیانگذاران)، سردبیر روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز و مدیر انتشارات ثانیه( ناشر کتاب های ارتباطات و روزنامه نگاری.

گزارش نویسی برای مطبوعات، ویراستاری و مدیریت اخبار، مصاحبه خلاق، مصاحبه حرفه ای، مثلث طلایی نوشتن، خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده، زبان تخصصی برای دانشجویان علوم ارتباطات و روزنامه نگاران و واژه های کلیدی در روزنامه نگاری از تالیفات توکلی به شمار می رود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین