کد خبر: ۴۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
ارتفاع برف که ریزش آن از سپیده دم امروز (پنجشنبه) در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان آغاز شده در زمین های درون شهری اردبیل به 25 سانتیمتر رسیده است.
ساکنان اردبیل که شب مهتابی و سرد و یخبندانی را سپری نمودند سپیده دم امروز درحالی چشمانشان را به آخرین روز هفته باز کردند که دانه های پاک و خوش نقش برف زمین های کوچه و خیابانها را دوباره به سفیدی مطلق درمی آورد.

ریزش برف از آغاز تاکنون با شدت و ضعف و متناوب و در اندازه و اشکال گوناگون در شهر اردبیل ادامه دارد و پیش بینی می شود که تا سپیده دم فردا جمعه همچنان ادامه یابد.

انتظار می رود که با استقرار سرمای شبانگاهی و یخبندان سطح گذرگاهها رفته رفته بر حجم برفها در تمام قسمتهای شهر افزوده شود.

ریزش برف در شامگاه پنجشنبه شدیدتر شده و همراه با وزش باد از جانب شمال شرق که بیشینه سرعت آن گاهی به 35 کیلومتر در ساعت می رسد ادامه دارد.

دمای هوای اردبیل در شامگاه پنجشنبه منفی سه درجه سلسیوس است و انتظار می رود که در سحرگاه به منفی هشت درجه برسد.

از عصر فردا به تدریج از میزان ابرناکی آسمان در اردبیل کاسته می شود و استقرار سرما و یخبندان به خصوص در سپیده دم شنبه درمنطقه دور از انتظار نیست.

این دومین ریزش به شکل نسبی سنگین و موثر برف از ابتدای اسفند ماه تاکنون در اردبیل است که موجی از شادمانی و شکرگزاری مردم این شهرستان را باعث شده است.

خبر خوش برای ساکنان اردبیل اینکه تا پایان اسفند ماه دست کم دو موج بارشی به شکل نسبی موثر دیگر به منطقه رخنه می کند و موج بعدی از اواسط هفته آینده یعنی روز دوشنبه یا سه شنبه فعالیت خود را آغاز می کند که ابتدا از عمق چندانی برخوردار نخواهد بود ولی رفته رفته عمیق تر می شود و در روزهای پایانی هفته پیش رو به اوج شدت خود خواهد رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین