|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۴۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برنامه ششم توسعه یک برنامه جامع نگر است گفت: جایگاه مناسبی برای زنان و خانواده در این برنامه در نظر گرفته شده است.
شهین دخت مولاوردی روز پنجشنبه در نشست مشترکی با مدیران، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی یزد در محل استانداری این استان افزود: باید برای تحقق این جایگاه تلاش کنیم و به توانمندسازی خانواده ها کمک کنیم.

وی اظهار کرد: برنامه توسعه ششم با یک برنامه ریزی جامع نگر و توجه ویژه به موضوعات خاص که محرک توسعه کشور است در حال تدوین می باشد.

شیهندخت ادامه داد: وقتی توسعه مبتنی بر دانش محور است زن و مرد نمی شناسد بلکه باید از این فرصت بدرستی استفاده کرد و محورهای مورد نظر را برای تحقق هدف اصلی برنامه ششم داشته باشیم.

معاون رییس جمهور گفت: این معاونت با مساعدت و مشارکت و همراهی بازوان فکری و اجرایی خود در دستگاههای اجرایی در استانها تلاش می کند در چارچوب نظام و اهداف انقلاب اسلامی قدمهای مثبتی در این زمینه بردارد.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری که نظام برای آموزش و توانمندی سازی انجام داده اگر به درستی از آن بهره مند نشویم با بحران زیادی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور مواجه می شویم.

مولاوردی اظهار کرد: توانمند سازی و تقویت نهاد خانواده وظیفه همگان است و یک عزم ملی را می طلبد و معاونت کوچکی چون امور زنان و خانواده از عهده این مسولیت بر نمی آید مگر آنکه تمام دستگاهها و نظام پشتیبان این موضوع باشند.

استاندار یزد هم در این نشست ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در این ایام ضمن عزاداری باید به فضائل ، کمالات ، شیوه زندگی ، نقش مادری و همسری این بانوی بزرگوار پرداخته شود.

سید محمد میرمحمدی با بیان اینکه در تاریخ و در مکتب اسلام زنان بسیار شایسته ای داشتیم افزود: زن بعنوان بنیانگذار تعلیم و تربیت و پرورش جوامع تلقی می شود و مردان در دامن زنان رشد می کنند.

وی اظهار کرد: جامعه ای اگر موفق و پیشرو باشد نشان از مدیریت و نقش ارزشمند مادران در آن جامعه دارد.

استاندار یزد اضافه کرد: ظرفیتها و خلاقیتها در حوزه بانوان باید افزایش یابد زیرا بیش از نیمی از جمعیت کشور، زنان هستند و باید در همه حوزه ها این امر را لحاظ کنیم.

وی گفت: هدف جامعه اسلامی ایجاد جامعه الگو از نظر اخلاقی، صداقت، کار و تلاش و عزت و احترام است و این جامعه به عنوان کانون علم و ادب و شعر و هنر می باشد و زنان نقش مؤثرتری در این فضا دارند و باید به این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

استان یزد 310 هزار خانوار دارد که 520 هزار نفر آنان را زنان تشکیل می دهند که از این تعداد هم 42 هزار و 550 نفر شاغل هستند.

گزارش دیگری حاکیست معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و استاندار یزد تفاهم نامه ای را در جهت ارتقای سطح همکاری ها در حوزه زنان و خانواده امضا کردند.

برگزاری و مشارکت در برپایی همایش ها ، نمایشگاه ها ، کارگاه ها و جشنواره ها در زمینه امور زنان و خانواده و همچنین حمایت از برگزاری نشست منطقه ای و کارگاه های اموزشی شبکه سازی تخصصی ویژه سازمانهای مردم نهاد و دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه زنان و خانواده از جمله بندهای این تفاهمنامه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین